طرح توجیهی توليد و بسته بندي آبليمو با ظرفیت تولید 800 تن

دانلود طرح توجیهی کسب و کار و کارآفرینی تولیدی, صنعتی؛ کشاورزی, دامپروری و خدماتی

طرح توجیهی کارگاه تولید آبلیمو

طرح توجیهی توليد و بسته بندي آبليمو با ظرفیت تولید 800 تن به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 4 صفحه

فایل طرح توجیهی توليد و بسته بندي آبليمو با ظرفیت تولید 800 تن به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 4 صفحه توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است و به صورت کامل و جدید و جدول بندی شده می باشد. طرح طرح توجیهی توليد و بسته بندي آبليمو با ظرفیت تولید 800 تن بر اساس آخرین وضعیت مالی در سال جدید بنا شده است و کاملا منطبق با استاندارد های ملی در وزارت صنایع و معادن و ارگان های مربوطه است. بخشی از طرح توجیهی توليد و بسته بندي آبليمو با ظرفیت تولید 800 تن عبارت است از

مقـدمه:

عليرغم نياز كشور به واردات محصـولات كشاورزي، محدوديت دوره برداشت محصولات كشاورزي و فقدان امكانات كافي در جهت حمل و نقل سريع و صحيح اين محصولات به بازارهاي مصرف، موجـب از بين رفتن سرمايه هاي كــشاورزان داخلي و افزايـش نرخ واردات فرآورده هاي كشاورزي به كشـور  مي‌گردد. از ديگر سو نياز به محصولات كشاورزي در تمام فصول، اهميت يافتن روشي براي حفظ و نگهداري بلند مدت اين محــصولات را دو چندان مي‌نمايد. صنايع غذايي با ايجاد تغييراتي بر روي ماده خام مي‌توانند پاسـخگوي هر دوي اين مشكلات باشند.

هدف عمده صنايع غذايي بر دو نكته فوق استوار است، يعني فرآوري مواد غذايي به گونه اي كه بتواند با دارا بودن ماندگاري زياد ، مانع از فساد اين مواد شده و امكان استفاده از آن را در تمام طول سال فراهم آورد.

طرح حاضر نيز در همين راستا به توليد آبليمو و بسته بندي آن اختصاص دارد. ذيلا اشاره مختصري به فرايند توليد آبليمو خواهد آمد:

به منظور توليد آبليمو در مقياس صنعتي ، از ليمو هاي سبز نارس استفاده مي شود زيرا با رسانده شدن اين ميوه در انبار با كاهش ضخامت لايه سفيد رنگ داخلي ليمو و پوست جداره هاي داخلي، كيفيت بهتري از لحاظ عصاره گيري حاصل مي گردد. انبار مورد استفاده براي رساندن ليمو بايد داراي 88-86% رطوبت و دماي 14-13 درجه سانتي‌گراد باشد. پس از اتمام دوره انبار كردن، ليمو ها را خارج نموده و شستشو مي دهند ، اين شستشو باعث ضدعفوني محصول نيز شده و مانع از آلودگي هاي مختلف مانند Alternaria مي گردد.

براي استخراج عصاره ليمو از  پرس هاي حلزوني يا مارپيچي استفاده مي شود و در مرحله بعد با استفاده از فيلتر پرس سپراتور ، پالپ از عصاره جدا مي گردد. پس از خروج محصول از دي‌اريتور توس هموژنيزاتور همگن شده و به مدت سي ثانيه با حرارت 77 درجه سانتي گراد پاستوريزه و به دستگاه پركن/دربند هدايت مي شود. پس از دربندي و ليبل زني محصول نهايي آماده ارسال به انبار خواهد بود.

برای دانلود فایل طرح توجیهی توليد و بسته بندي آبليمو با ظرفیت تولید 800 تن که به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است از این قسمت اقدام کنید.