طرح توجیهی نانوایی توليــد نـان لـواش با ظرفيت 300 تن در سال

طرح های توجیهی زود بازده و مواد غذایی

طرح توجیهی نانوایی

طرح توجیهی نانوایی توليــد نـان لـواش با ظرفيت 300 تن در سال به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 15 صفحه بهترین نمونه موجود در اینترنت

فایل طرح توجیهی توليــد نـان لـواش با ظرفيت 300 تن در سال به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 15 صفحه توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است و به صورت کامل و جدید و جدول بندی شده می باشد. طرح طرح توجیهی نانوایی توليــد نـان لـواش با ظرفيت 300 تن در سال بر اساس آخرین وضعیت مالی در سال جدید بنا شده است و کاملا منطبق با استاندارد های ملی در وزارت صنایع و معادن و ارگان های مربوطه است. بخشی از طرح توجیهی نانوایی توليــد نـان لـواش با ظرفيت 300 تن در سال عبارت است از

مقدمــه طرح نان لواشی

بي‌شك غلات بيشترين سهم را در سبد غذايي جوامع بشري دارا هستند. در اين ميان گندم به لحاظ دارا بودن خواص ويژه خود كه قابليت تبديل شدن به نان را دارد از اهميت بسزايي برخوردار است . به گونه اي كه برخي از ارقام وحشي آن از حدود پانزده هزار سال قبل از ميلاد مسيح در مصر و بين‌النهرين مي‌روييده است و دانه‌هاي اين گياه موميايي هاي فراعنه مصر از اهرام اين كشور به دست آمده است.

در ايران ، نمونه هاي گندم در كاوش‌هاي باستان‌شناسي انجام شده در دامغان ، غارهاي نزديك به درياچه مازندران و همدان به دست آمده است و باستان‌شناسان عقيده دارند كه گندم از حدود 5 تا 6 هزار سال قبل از ميلاد مسيح در اين مناطق كشت مي‌شده است.

براي پخت نان ، از زمانهاي بسيار دور روشهاي متنوع و جالبي وجود داشته است . به احتمال زياد قديمي ترين روش پخت نان كه بيشتر در ميان چادر نشينان متداول بوده، روشي است كه براي پختن يك نوع نان ابتدايي به نام كوماج مورد استفاده قرار مي‌گرفته است. پس از آن ، پختن نان هاي مسطح نظير لواش بر روي سنگ يا تاوه داغ رايج گرديد. كم كم تنورهايي كه هنوز هم در بسياري از نقاط دنيا و بخصوص ايران متداول هستند براي تهيه نانهاي پهن نظير تافتون و لواش اختراع گرديد . جنس اين تنورها از خاك رس است. بعدها تنور نان سنگك و بربري مورد استفاده قرار گرفتند كه با تغيير مختصري در كشورهاي غربي هم براي پخت نان از آنها استفاده مي‌شود. عيب اين تنورها در اين است كه قطعاتي كه اول وارد مي‌شوند آخر خارج مي‌شوند و بعلاوه چون دماي نقاط مختلف تنور يكسان نيست ، نانهاي حاصل داراي پخت يكنواخت نيستند. براي رفع اين نقيصه ، امروزه از فرهاي گردشي و سيني دار استفاده مي‌گردد.

با توجه به اينكه ، امروزه نيز قوت اصلي ايرانيان ، نان مي‌باشد و مصرف آن با توجه به رشد جمعيت افزايش روزافزوني دارد ،  توجيه اقتصادي اجراي اين طرح مناسب بوده ضمن اينكه با اجراي اين طرح ، مي‌توان بستر مناسبي را براي اشتغال نيروهاي ماهر و نيمه ماهر فراهم آورد كه با توجه به ماهيت صنايع غذايي بانوان مي‌توانند سهم بسزايي در آن داشته باشند.

 

برای دانلود فایل طرح توجیهی توليــد نـان لـواش با ظرفيت 300 تن در سال که به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است از این قسمت اقدام کنید.