کسب در امد با عنوان تولید مرغ گوشتی و تخم مرغ

ویژگی ها و مزایای طرح

برای پرورش جوجه های گوشتی، جوجههای یکروزه از مرغ مادر گوشتی و جوجهکشیها خریداری شده و سپس به مرغداری منتقل میشود. به علت پرورش سریع جوجههای گوشتی که در عرض ۴2 روز از وزن ۴2 گرم به 2500 گرم میرسند،برنامه های پرورشی، تغذیه ای و بهداشتی به خصوصی در فارمهای پرورشی صورت میگیرد به طوری که پرورش سنتی آن
قابل مقایسه با نوع صنعتی آن نیست.
محل مزرعه پرورش طیور باید به نحوی انتخاب شود که در اطراف آن تراکم واحدهای پرورش دامو طیور کم باشد و همچنین با مراکز مرتبطی مانند جوجه کشی، کشتارگاهها، مراکز فراوری ضایعات و پسماندهای دام و طیور و حتی واحدهای کشاورزی و خصوصا گلخانه ای که از فضوالت دام و طیور به عنوان کود استفاده میکنند و میتوانند موجب انتقال عوامل بیماریزا شوند
دارای فاصله مناسب باشند.
مرغ تخمگذار باید مکان نگهداری آن مناسب باشد یعنی از نظر تهویه، حرارت، دسترسی به دان و آب، بهداشت و… کمترین مشکل را داشته باشد  تا استرسها باعث کاهش تولید نشوند.

معرفی کاربردهای محصول

گوشت مرغ و تخم مرغ یکی از منابع تامینکننده پروتئین بدن هستند عمده ترین ویژگی تخممرغ و وجه تمایز آن نسبت به سایر مواد غذایی، ترکیب پروتئینی و مواد مغذی موجود در آن نظیر کولین، لوتئین و گزانتین و تولید بسیار کم انرژی است.

ظرفیت عملی

ظرفیت عملی حداکثر ظرفیت قابل دسترسی در شرایط عادی کار بوده که بطور معمول بصورت درصدی )راندمان یا بازدهی ز ظرفیت اسمی درنظر گرفته می شود. ظرفیت واحد مرغ گوشتی 100000 قطعه و 000،100 قطعه مرغ تخمگذار که جوجه ها را در سن سه ماهگی به منظور تولید تخم مرغ، گوشت مرغ پیر آخر دوره مدنظر قرار میدهد.

مواد اولیه، کمکی و مصرفی

مواد اولیه در این طرح شامل جوجه گوشتی، نیمچه سه ماهه، دان و انواع دارو واکسیناسیون میباشد.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *