کسب در امد با عنوان  تولید روکش HPL و LPL

معرفی محصول

HPL یک کلمه اسپانیایی بوده و معرف ورقهاي مرکب از چندین لایه ساخته شده از کاغذ کرافت با چسب فنول فرمالدهید که در یک تزیینی نقشدار میباشد و لایه هاي با الیاف سلولزي (کاغذ) به رزین فنولیک آغشته میشوند و لایه سلولزي دیگري اشباع شده در رزین ملامین به عنوان دکور بر روي آن قرار داده میشود. لایههاي اشباعشده در پرسهاي مخصوص با فشار بالاي تقریبی 9 مگا پاسکال (MPa )وحرارت 150 سانتیگراد متراکم شده و محصول نهایی با نام Laminates decorative pressure High یا HPL را تشکیل میدهد. روکش HPL بهصورت ساده که فقط یک سطح فرآورده مرکب چوبی را پوشش میدهد و HPL دوبل که دو سطح فرآوردههاي مرکب چوبی را پوشش میدهد در بازار موجود است.

ال پی وی(LPL)

LPL معرف روکشهاي ورقهاي تحت فشار پایین میباشد که این نوع روکشها متشکل از اوراق کاغذ فلوتینگ در لایه هاي میانی و تحتانی که با نوعی رزین فنولیک مخصوص آغشته شده و لایه سطحی از جنس کاغذ تزئینی چاپشده (طرحدار) و یا ساده که عمدتاً با رزینهاي آمینوپلاستیک نظیر
ملامین فرمالدئید آغشته شده و تحت فشار تقریبی 40 کیلوگرم بر سانتیمترمربع و دماي 130 درجه سانتیگراد در پرسهاي چند طبقه ساخته میشوند.
تفاوت عمده این روکشها با روکشهاي ورقهاي تحت فشار بالا (HPL)در فشار پرس و تعداد لایه هاي کاغذ و نوع کاغذ مصرفی  بوده و فشار پرس براي ساخت این نوع روکشها کمتر از انواع ذکرشده میباشد. این نوع روکشها با استفاده از چسبهاي اوره فرمالدهید،
پلی وینیل استات و یا چسبهاي تماسی بر روي اوراق فشرده چوبی پرس میشوند

انواع مختلف روکشهاي HPL

1 -روکش ورقهاي تحت فشار بالا، نوع استاندارد (HPL Standard)

این نوع روکشهاي ورقهاي فاقد هرگونه مواد افزودنی بوده و به هیچ وجه قابلیت خمشپذیري و فرمپذیري را نداشته و بسیار ترد و
شکننده میباشد. این روکشها بر اساس نوع مصرف در ابعاد متنوع و اغلب به ضخامتهاي 7/0 تا 5/1 میلیمتر ساخته میشوند

2 -روکش ورقهاي تحت فشار بالا، نوع فرمپذیر (HPL formable Post)

این نوع روکشهاي ورقه اي تحت فشار بالا داراي تعداد لایههاي کرافت کمتري نسبت به روکش نوع استاندارد میباشند. که در آنها، لایه سطحی (کاغذ تزئینی) با نوع رزین ملامین فرمالدهید مخصوص و کاغذ کرافت لایههاي میانی و تحتانی با نوعی رزین فنولیک نرمشده (Plasticized) آغشته سازي میشوند. این نوع روکشهاي ورقهاي با استفاده از نوعی لاك پوششی مخصوص که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد تا دماي240 درجه سانتی-گراد مقاوم میشوند.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *