کار افرینی با عنوان پلی وینیل الکل

معرفی كاربردهاي محصول:

1 .استفاده بسیار مهم پلی وینیل الکل در صنعت از صنایع نساجی، چسب سازی، کلوئیدهای محافظت کننده برای پلیمریزاسیون امولسیونی و تهیه پلی وینیل بوتیرال و روکش های کاغذ می باشد.
2 .این پلیمر یک چسب بسیار مرغوب بوده و مقاومت بسیار خوبی در مقابل حالل ها، روغن و گریس دارد.
فیلم تهیه شده از پلی وینیل الکل، قدرت کشسانی بسیار عالی داشته و مقاومت ویژه آن نیز بسیار باال است. یک مانع بسیار نامناسب برای جلوگیری از اکسایش مواد در حالتی که کامال خشک باشد را داراست.
3 .حجم زیاد استفاده از این پلیمر در هنگامی است که به عنوان اضافه شونده در سیمان و یا بتون های اتصال ، در صنعت ساختمان به کار می رود.
4 .در صنایع آرایشی، در صنایع روکش کاری و در ساخت و پوشش دهی صفحات چاپ جهت جلوگیری از سایش استفاده فراوان دارد.
5 .در آهارزنی منسوجات
6 .تهیه کلوئیدی های محافظ برای پلیمریزاسیون امولسیونی.
7 .تهیه الیاف و تهیه پلی وینیل بوتیرات.

روش تولید و تکنولوژي مورد نظر

درفرآیند تولید پلی وینیل الکل ابتدا وینیل استات با ترکیدات آزو به روش بالک در دمای 21 درجه سانتی گراد و زمان 18 ساعت در یک راکتور اتوکالو مجهز به کنترل کننده دما و فشار و یک چرخاننده سیال خنک کننده با
سیگنال خروجی، پلیمریزه میگردد که وزن مولکولی آن حداقل 1.1×106 مشخص گردد. سپس نمونه مورد نظر در محلول الکلی هیدرولیز شده و به پلی وینیل الکل با وزن مولکولی حداقل 61×105 تددیل گردد. برای این که
مشخص گردد که این پلیمر کامال خطی است آن را دوباره استرلیزه کرده و به پلی وینیل الکل با حداقل وزن مولکولی 1/75 × 106 تددیل می کنیم.
تولید این نوع پلیمر با این کابرد تنها چند سالی است که در دنیا شروع
شده است

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *