طرح کار افرینی با موضوع چیپس میوه

در طرح توجیهی تولید چیپس میوه سعی شده است تا با معرفی این صنعت اطلاعات   بیشتری  در زمینه این طرح، میزان سرمایه گذاری، سودآوری، تسهیلات اعطایی و نرخ های بازده سرمایه گذاری آن ارائه شده و با توجه به واردات گسترده آن را به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مناسب بررسی نماییم، امیدوارم این اطلاعات مفید فایده باشد و تا پایان مطلب همراه ایران صنعت باشید.
خشک کردن ( Drying ) یکی از روش هاي قدیمی براي نگهداري سبزي و میوه است و حتی امروزه با وجود توسعه روش هاي دیگر ، بسیاري از میوه ها بدین طریق نگهداري می شوند .
اساس این روش همانا روي این اصل ساده است که میکروارگانیسمهاي موجود روي مواد غذائی خشک شده قادر به رشد نخواهند بود ، بدین معنی که این موجودات نمی توانند روي موادي که فعالیت آبی آنها زیر 0,6 است رشد کنند . فعالیت آبی ( نسبت فشار بخار آب محصول در یک محیط بسته به فشار آب خالص به همان شرایط ) عامل نشان دهنده قابل اعتمادتري نسبت به مقدار آب موجود براي تعیین مقاومت ماده خشک شده در برابر فساد می باشد . رابطه بین این دو عامل از محصولی به محصول دیگر به طور قابل ملاحظه اي متغییر است . مواد غذائی خشک شده داراي مزیت هاي خاصی بر دیگر مواد غذائی که به روش هاي دیگري نگهداري شده اند ، می باشند . این مزایا شامل سبکی و کم حجم بودن محصول و بی نیازي از استفاده از سردخانه جهت نگهداري آنها خواهد بود .
ویژگیهاي میوه های خشک
ویژگیهاي کیوي خشک
برگه هاي کیوي از نظراندازه به سه طبقه درشت , متوسط و ریز تقسیم می گردد..

 ناپذیرفتنی ها

عبارتست از عواملی که به هر میزان در نمونه مورد آزمون قابل قبول نیست. که عبارتند از: وجود هر گونه آفت زنده، وجود کپک، مواد خارجی، (بودن مواد خارجی در برگه کیوي چه بصورت آزاد و چه بصورت چسبیده به برگه جزء عوامل ناپذیرفتنی محسوب میگردد)، شن وخاك (بودن شن وسنگریزه در برگه کیوي چه بصورت آزاد و چه بصورت چسبیده به برگه جزء عوامل ناپذیرفتنی محسوب میگردد).
 ویژگیها
:: عاري از هر گونه آفت زنده در کلیه مراحل زندگی باشد
:: عاري از شن وسنگریزه باشد
:: نباید بیش از 12 درصد رطوبت داشته باشد
بسته بندي میوه جات خشک
1- بسته بندي باید به گونه اي باشد که حفاظت صحیح و کامل از کالا را در برابر هر گونه آسیب طی مراحل نگهداري و ترابري فرآورده تأمین نماید.
2- میوه جات خشک را می توان در کارتن یا جعبه با استفاده از کاغذ مومی یا نایلکس یا بسته هاي پلاستیکی مناسب و مجاز بسته بندي نمود. اگر از کارتن بهره گیري شود باید ویژگیهاي آن با استاندارد ملی ایران به شماره 36 مطابقت داشته باشد و اگر از جعبه چوبی « ویژگیهاي کارتن جهت خشکبار » استفاده می شود باید ویژگیهاي جعبه چوبی با استاندارد ملی ایران به شماره 1035 « به چوبی جهت صادرات خشکبار» مطابقت داشته باشد.
3- لوازمی که براي بسته بندي به کار برده می شود باید سالم، نو، تمیز، خشک و بدون هر گونه آلودگی و بوي نامطبوع باشد.
4- وزن خالص هر بسته نباید از 10 کیلوگرم بیشتر باشد.
5- همه بسته هاي یک بهر باید از دید چگونگی بسته بندي، رنگ، اندازه، وزن و محتویات آن یکنواخت باشد.
 

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *