کار افرینی با موضوع  خشک کردن ذرت

وضعیت ذرت در جهان:

در بین محصولات زراعى، ذرت از لحاظ سطح زیر کشت، مقام سوم دردنیا را دارا مىباشد. مهمترین کشورهاى صادرکننده ذرت در جهان، آمریکا، آرژانتین، فرانسه و چین مى باشند که مجموعاً حدود %91/5 کل صادرات
جهانى این محصول را در اختیار دارند. کشورهاى ژاپن، کره جنوبىو مکزیک و چین از مهمترین واردکنندگان دانه ذرت محسوب مى شوند.

وضعیت ذرت دانه اى در ایران

شرکت سیمرغ پایه گذار تولید ذرت در ایران بود و شرکت توسعه کشت ذرت را در ایران پایه گذارى کرد و سپس مطالعاتى در مناطق گرگان، ذزفول و جیرفت انجام داد و با ایجاد فرهنگ مشارکت، زارعین را به کارگرفت. پس از مدتى طرح تولید %15 ذرت به مرغداران معرفى شد که منجر به تأسیس شرکت تعاونى ذرت کاران در ایران گشت و بدین ترتیب فرهنگ کشت و صنعت ذرت توسط بخش خصوصى در کشور بوجود آمد.
ذرت دانه اى در کشور به عنوان منبع اصلى تأمین انرژى در تغذیه طیور از اهمیت ویژه اى برخورداراست.، به همین دلیل توسعه سطح زیر کشت و افزایش تولید این محصول از اولویت خاصى برخوردار مى باشد

موارد مصرف ذرت

براهمیت ذرت در صنایع تبدیلى روغن و انواع مواد غذایى و نشاسته و فرآورده هاى بسیارى که به عنوان غذاى انسانى مورد استفاده قرار مى گیرند تأکید مى گردد و باید گفت که تقریباً 65 تا 70 درصد جیره غذایى طیور کشور را ذرت دانه اى تشکیل مى دهد و ذرت در واقع یک کالاى استراتژیک و تعیین کننده در صنعت مرغدارى کشورمان محسوب مى شود. منابع مختلف آمار مصرف کل ذرت کشور را بالغ بر2 میلیون و 500 تادو میلیون و 700 هزار تن در سال پیش بینى مى کنند، و با روند افزایش جمعیت و مصرف مرغداریها، این رقم نیز افزایش خواهد داشت.

موارد استفاده از ذرت

دانه ذرت به رنگ سفید، زرد یا مخلوطی از این دو یافت می شود. خوراك هایی که با ذرت سفید تهیه می شوند،معمولاً مرغوب ترند
.
دانه ذرت داراي سه بخش آندوسپرم، گیاهک و پریکارپ است. بخش آندوسپرم عمدتاً از نشاسته (آمیلوز 78درصد و آمیلوپکتین 22 درصد) تشکیل شده که علاوه بر مصارف غذایی براي مقاصد دیگر هم استفاده می شود.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *