طرح توجیهی طرح توليد بوقلمون گوشتي با ظرفیت 2000 قطعه در سال به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 67 صفحه

فایل طرح توجیهی طرح توليد بوقلمون گوشتي با ظرفیت 2000 قطعه در سال به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 67 صفحه توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است و به صورت کامل و جدید و جدول بندی شده می باشد. طرح طرح توجیهی طرح توليد بوقلمون گوشتي با ظرفیت 2000 قطعه در سال بر اساس آخرین وضعیت مالی در سال جدید بنا شده است و کاملا منطبق با استاندارد های ملی در وزارت صنایع و معادن و ارگان های مربوطه است. بخشی از طرح توجیهی طرح توليد بوقلمون گوشتي با ظرفیت 2000 قطعه در سال عبارت است از

نژادهاي بوقلمون گوشتي :

بوقلمون در دنيا به سه گروه نژادي تقسيم بندي مي شوند :

الف ) نژاد بوقلمون جثه كوچك B . S . W[1] : اين نژاد حداكثر دوازده هفته نگهداري مي شود و وزن متوسط اين نژاد در پايان دوره پرورش حدود 10 تا 12 كيلوگرم است . ضريب تبديل در اين نژاد به طور متوسط 2/3 مي باشد . 

ب ) نژاد بوقلمون جثه متوسط B . B . B2 : اين نژاد تا شانزده هفتگي پرورش مي دهند و متوسط وزن تا پايان دوره حدود 14 كيلوگرم مي باشد . ضريب تبديل در اين نژاد حدود 5/3 مي باشد .

ج ) نژاد بوقلمون جثه درشت B . B . L .W3 : اين نژاد تا بيست و دو هفته پرورش مي دهند و متوسط وزن در پايان دوره حدود 18 كيلوگرم مي باشد . ضريب تبديل در اين نژاد حدود 9/3 مي باشد .

با توجه به مزيت هاي خاص هر نژاد پرورش دهندگان تمايل به پرورش آن دارند . در ايران پرورش نژاد بوقلمون B . U . T4 مرسوم است كه نرهاي آن در 16 ماهگي 17 كيلوگرم و ماده هاي آن 12 كيلوگرم وزن دارند و ضريب تبديل در اين نژاد 5/2 مي باشد .

 

مشخصات عمومي بوقلمون :

اين حيوان درحالت وحشي رنگ آميزي بسيار متنوع و درخشاني دارد ، اما در هنگام اسارت رنگ پرهايش كدرمي شود و بصورت سفيد ، قهوه اي ، خاكستري ، شكلاتي و مخلوط رنگها در مي آيد . همچنين بخاطر چاق شدن ، چابكي خود را از دست مي دهد ؛ در واقع براي اينكه مثلاً در نزد نژاد برنزي ( كه پر منفعت ترين نژاد بوقلمون است ) براي بدست آوردن يك بوقلمون 22 كيلويي فقط 7 ماه وقت نياز دارد .

علم پرورش بوقلمون در روزگار ما توانسته است مانع بروز بيماري در نزد اين پرنده بشود و با كاهش هزينه توليد باعث راندمان بالاي توليد اين پرنده گردند .

در پرورش اين پرنده هدف كارشناسان بهبود نسل نژادهاي سينه پهن است ؛ زيرا گوشت سفيد سينه اش بيش از همه مورد علاقه مردم است .

برای دانلود فایل طرح توجیهی طرح توليد بوقلمون گوشتي با ظرفیت 2000 قطعه در سال که به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است از این قسمت اقدام کنید.

 

طرح توجیهی دامپروری : پرورش گاو, گوسفند, شترمرغ, مرغ, گوساله, بلدرچین, کبک
36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *