تولید گلوکز از نشاسته

ویژگیها و نکات فنی:

ابتدا محلول نشاسته تهیه میگردد سپس به آن اسید کلریدریک اضافه می گردد- بعد از تمام مرحله هیدرولیز، اسید توسط کربنات سدیم خنثی می گردد و سپس نا خالصی های شربت گلوگز و رنگ آن طی مراحلی گرفته می شود در نهایت شربت گلوکز غلیظ گردیده و پس از سرد شدن بسته بندی میگردد (در بشکه یا تانکها جمع آوری می گردد.)
فرآبند تولید گلوکز ، بر اساس هیدرولیز نشاسته به منو ساکارید گلوکز پایه ریزی گردیده است و بقیه مراحل فرآیند در واقع عملیات تکمیلی بمنظور تهیه گلوگز مای با ویژگیهای خاص آن می باشد.
(عمل هیدرولیز منجر به تجزیه ملکولی پلی ساکارید یه قسمتهای کوچکتر حاوی تعداد متفاوتی از واحدهای منو ساکارید می گردد و چنانچه از شدت کافی برخوردار باشد ممکن است پلی ساکارید را بطور کامل به منو ساکارید تبدیل کند:
(6O12H6nC)à O2nH+n (5O10H6C)

فصل دوم

کلیات در راستای شناسایی محصول و ارتباط منطقی آن با زنجیر تولید.
کربوهیدراتها یکی از سه گروه عمده مواد مغذی را تشکیل می دهند این ترکیبات که در تمام گیاهان یافت می شوند حاصل ترکیب کربن دی اکسید و آب هستند. ساختن مولکولهای کربوهیدرات توسط گیاهان از طریق فتوسنتز صورت میگیرد برای تبدیل دی اکسید کربن و آب به کربو هیدراتها انرژی مورد نیاز است که توسط نور خورشید تأمین می شود. حیوانات قادر به سنتز کربو هیدراتها نیستند. کربو هیدراتها تنها حاوی کربن – هیدروژن – اکسیژن  هستند و بجز در موارد نادر همیشه به ازای هر اتم اکسیژن دو اتم هیدروژن وجود دارد از این رو کربوهیدراتها دارای فرمول کلی  هستند که x و y اعداد صحیح بوده و بر مبنای این نهاد مشخصه هیدراتهای کربن است که نام کربوهیدرات مشتق می شود از انواع کربوهیدراتها می توان گلوکز – ساکاروز – ماکتوز ولاکتوز از دو واحد منو ساکارید تشکیل شده اند اصطلاحاً بنام دی ساکارید هستند
گلوکز مایع:
عبارتست از محصول تصفیه و تغلیظ شده قندهای مغذی که از نشاسته بدست آمده باشد در واقع گلوکز مایع محصولی است که از هیدرولیز نشاسته توسط حرارت و فشار با اسید رقیق تولید می گردد.

ویژگی ها و مشخصات فنی محصول:

گلوکز مایع باید بودن بو، شفاف و بی رنگ دارای ماده خشک تام حداقل 70%-PH5/0 – +5 بریکس 85- 80 – خاکستر سولفانه حداکثر 1% ماده خشک- انیدردی سولفور و حداکثر 40 میلی گرم در کیلوگرم- مس حداکثر 5 میلی گرم در کیلوگرم- ارسنیک حداکثر یک میلی گرم در کیلو گرم و سرب حداکثر 2 میلی گرم در کیلوگرم است. حداکثر شکت نور آن باید 11% باشد رطوبت حداکثر 20%-48-42درصد ماده قندی در هر اکی والان.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *