طرح کار افرینی با موضوع نگهداری و پرواربندی دویست راس  بره پرواری

تشریح طرح

عملیات طرح شامل تکمیل و احداث ساختمانها و تاسیسات مورد نظر، خرید ماشین الات، خرید دام ، تامین سرمایه در گردش و بالاخره هزینه های مقدماتی طرح می باشد.
جهت طرح فوق زمینی به مساحت 20000 متر مربع تهیه و کارهای مقدماتی از جمله تسطیح و دیوار کشی دور انجام گردیده است که هزینه های فوق بعلاوه احداث 200 متر مربع اصطبل 400 متر مربع بهاربند که قبلا هزینه گردیده است سهم سرمایه گذاری متقاضی محسوب خواهد شد.
ساختمانها و تاسییات طرح شامل احداث و تکمیل اصطبل بره پرواری و بهاربند ( که قبلا احداث شده) انبار علوفه و مواد متراکم، خانه کارگری، سیلوی علوفه، محوطه سازی ، منبع هوایی و سایر موارد به شرح جدول  شماره 1 می باشد.
ماشین آلات مورد نیاز که در آینده خریداری و در طرح مورد استفاده قرار خواهد گرفت شامل سمپاشی، الکتروپمپ، منبع،وانت پیکان، ماشین موور، سمپاش  و … مطابق جدول شماره 2 طرح می باشد.

هزینه تغذیه دام:

مسئله تغذیه در پروار بندی بسیار حائز اهمیت است و در حدود 60 تا 70 درصد هزینه های دامپروری را در بر می گیرد( هزینه های جاری ). بنابراین باید جیره غذایی دام به نحوی تنظیم شود که هم ارزان و مقرون به صرفه بوده و هم دسترسی به آنها آسان و نیز احتیاجات نگهداری و رشد حیوان را تامین نماید.
جیره غذایی بره های پروار شامل موارد زیر است:

  • دانه های غلات
  • مواد متراکم پروتئینی
  • مواد علوفه ای
  • مواد مکمل معدنی

به هر حال اگر بره های نر با توجه به خصوصیات بره های پرواری انتخاب شده و نیازمندیهای غذایی آنها کاملا تامین گردد، روزانه 225 گرم( به طور متوسط) افزایش وزن خواهند داشت.
ضمنا با در نظر داشتن اینکه در طی دوره پروار بندی ، متوسط وزن بره ها در شروع دوره 25 kg و متوسط وزن آنها در پایان دوره 47.5 kg می باشد متوسط وزن در طول دوره حدود 36.5 کیلوگرم خواهد بود.
اگر چه جیره غذایی در اوزان مختلف متفاوت است، اما جیره غذایی مورد نیاز معدل اوزان در طول دوره، می تواند به عنوان مبنای محاسبه هزینه غذا مورد ملاک قرار گیرد.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *