طرح توجیهی گیاهان دارویی

جدیدترین نمونه دانلودی طرح توجیهی گیاهان دارویی : طرح کسب و کار کشت و صنعت گیاهان دارویی را همینک میتوانید دریافت نمایید.

این بسته حاوی 1 طرح اصلی و جدید طرح توجیهی تولید گیاهان دارویی بوده و 3 طرح رایگان هم همراه این بسته قابل دانلود میباشد .

. خلاصه مدیریتی

شرکت کشت و صنعت دارو گیاه با مسئولیت محدود از فروردین ماه ….. آغاز به کار خواهد کرد. سهامداران آن متشکل از مدیر عامل (دارای 51 درصد سهم) به علاوه سایر سرمایه گذاران بالقوه تا سقف یازده شخص حقیقی یا حقوقی خواهند بود. محصول اصلی این شرکت تولید گیاهان دارویی از قبیل بابونه، زیره، بومادران و آلوئه ورا و انجام بازاریابی های مناسب جهت عقد قراردادهایی با شرکت های طرف قرارداد در مورد فروش محصولات کشت شده می باشد. شرکت برای شروع فعالیت خود احتیاج به7/1467 میلیون ریال سرمایه دارد. دوره بازگشت سرمایه 24 ماه با نرخ 51% می باشد.

معرفی کسب و کار

گیاهان داروئی در طول تاریخ همیشه با انسان قرابت خاصی داشته و آثار داروئی و موارد استفاده آن بر هیچکس پوشیده نیست. اگر چه علاقه و توجه به این گیاهان مفید ناچیز بوده ولی خوشبختانه اخیراً مورد عنایت و توجه بیشتری قرار گرفته است و از آنجا که فلات وسیع ایران، یک واحد خاص جغرافیائی در روی کره زمین شمرده می شود که دارای مرتفع ترین کوهها, عمیق ترین دره ها و صافترین دشتها می باشد و از اقالیم و محیط های گوناگونی در قسمتهای مختلف برخوردار است، به همین جهت گونه های گیاهی متنوعی در آن می روید که شاید ما از بسیاری از آنها بی خبریم و عدم شناسائی آنها سبب گردیده است که کوشش کافی در استفاده از آ نها به عمل نیاید. اما جوامع گیاهی منتشر در این فلات هر یک دارای ترکیب معینی از انبوه گونه های مختلف می باشد و در میان فلور غنی  ایران که بیش از 7500 گونه گیاهی را در بر می گیرد، تعداد بسیار زیادی از آ نها را گیاهانی تشکیل می دهند که به دلایلی داروئی نامیده می شوند و این گیاهان داروئی بومی ایران با نامهای محلی که در محل رویش خود دارند مشهورند. به عنوان مثال چند نمونه گیاه دارویی که در این طرح قرار است کشت شود، در ادامه مورد بررسی اجمالی قرار می گیرد.

 مدل کسب و کار

شکل کسب وکار، به صورت کشت زراعی در مزرعه می باشد.

برنامه بازار و بازاریابی

توصیف بازار

با توجه به شرایط مساعد و بهره‌مندی از یک اکولوژی منحصر به فرد، ایران می‌تواند به یکی از قطب‌های تولید و صادرات گیاهان دارویی تبدیل شود. از 13 اقلیم شناخته‌شده در جهان، 11 نوع آن در ایران وجود دارد. هم‌اکنون بیش از 90 درصد گونه‌های گیاهی جهان در ایران شناسایی شده و همین امر کشورمان را در زمره مستعدترین کشورهای جهان برای تولید گیاهان دارویی قرار داده است.

گرایش جهانیان به استفاده از داروهایی با منشا گیاهی به دلیل نداشتن عوارض جانبی و سوء، زیاد است. تاکید سازمان بهداشت جهانی در جایگزینی تدریجی مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی موجب شده تا کشورهای مختلف جهان نسبت به سرمایه‌گذاری، برنامه‌ریزی کشت و تولید انبوه گیاهان دارویی در سطوح صنعتی و استفاده از آن در صنایع دارویی، بهداشتی و غذایی اقدام کنند. چنین رویکردی به گیاهان دارویی، کشت و تجارت آن را در جایگاه اقتصادی مناسبی قرار داده است. با توجه به  منابع طبیعی فراوان در ایران و با وجود قریب 43 میلیارد دلار تجارت سالانه گیاهان دارویی در جهان، مشارکت و سرمایه‌گذاری در گیاهان دارویی و صنعتی ایران یک تجارت برد- برد است.

عدم رویش گیاهان دارویی در ژاپن و لزوم واردات داروهای گیاهی به دلیل علاقه‌مندی ژاپنی‌ها  به درمان با طب سنتی، موجب تمایل مردم ژاپن به پیشگیری و درمان بیماری‌ها توسط طب سنتی و سابقه و قدمت طولانی ایرانیان در مصرف چنین داروهایی جهت درمان، سبب جذب سرمایه‌گذاران ژاپنی به ایران در این زمینه شده به طوری که در سال گذشته دو تفاهم‌نامه بین سازمان تجارت خارجی ژاپن (JETRO) و دفتر همکاری خاورمیانه ژاپن (JCCME) با صندوق توسعه صادرات زعفران و سازمان توسعه تجارت ایران به امضا رسید.

اندازه بازار

برآوردی که برای اندازه بازار در سطح وسیع می شود حدود 2000 میلیارد تومان در سال می باشد.

طرح توجیهی ایران
30000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *