طرح توجیهی بازیافت فیلتر خودرو

پروژه کارآفرینی تأسیس بازیافت فیلترهای روغنی خودرو با اشتغالزایی 10 نفر به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 39 صفحه

فایل پروژه کارآفرینی بازیافت فیلترهای روغنی خودرو با اشتغالزایی 10 نفر به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 39 صفحه توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است و به صورت کامل و جدید و جدول بندی شده می باشد. طرح پروژه کارآفرینی بازیافت فیلترهای روغنی خودرو با اشتغالزایی 10 نفر بر اساس آخرین وضعیت مالی در سال جدید بنا شده است و کاملا منطبق با استاندارد های ملی در وزارت صنایع و معادن و ارگان های مربوطه است. بخشی از پروژه کارآفرینی بازیافت فیلترهای روغنی خودرو با اشتغالزایی 10 نفر عبارت است از

مقدمه :

افزایش جمعیت و توسعه الگوی مصرف و نیز توسعه ی صنعت و کشاورزی باعث تولید حجم زیاد زباله های شهری و ضایعات صنعتی می گردد .

زباله ها و ضایعات صنعتی قابل بازیافت و استفاده ی مجدد هستند . دانش فنی و فن آوری های بازیافت امکان استفاده و تبدیل این مواد به محصولات ارزشمند را فراهم آورده است .

فرآیند بازیافت فرآیندی است که طی آن مواد زاید جدا شده و به عنوان ماده خام برای تولید مواد جدید به کار گرفته می شود . به بیان دیگر بازیافت عبارت است از بازگرداندن مواد قابل استفاده به چرخه تولید و یا طبیعت .

بازیافت به طور کلی دارای فوایدی است که در زیر به اختصار بیان شده است :

  • حجم زباله ی ورودی به محیط زیست کاهش می یابد .
  • از آلودگی کاسته می شود .
  • نیاز به مراکز دفن و زباله سوزها کاهش می یابد.
  • نیاز به تولید و یا ورود مواد خام از خارج کاهش می یابد .
  • تولید ملی افزایش می یابد .
  • اشتغال ایجاد می شود .
  • سطح بهداشت عمومی بالا می رود .

فیلترهای کار کرده روغن نیز مانند روغن کار کرده به عنوان ضایعات محسوب می شوند و باید به طور مناسب بازیافت شوند . در مواردی که عملی است و صرفه اقتصادی وجود دارد فیلترهای خالی کار کرده روغن برای بازیافت روغن جمع آوری می شوند . در فیلترهای کار کرده روغن خرده فلزهایی وجود دارد که دوباره قابل استفاده هستند و تولیدکنندگان فولاد می توانند به عنوان خوراک اولیه از آن استفاده کنند .

فیلترهای روغنی کارکرده خودرو یکی از محصولاتی هستند که به شدت آلوده کننده محیط زیست بوده ولی در عین حال قابلیت بازیافت مجدد داشته و می توان تهدید آلودگی و مضر بودن برای آنها را به فرصت بالا بردن ارزش افزوده و استفاده مجدد از آنها و عدم آلودگی محیط زیست و ده ها فرصت موثر دیگر تبدیل نمود .

این گزارش به بررسی بازیافت فیلتر و سایر مواد ضایعاتی روغن می پردازد . طرح مورد بررسی در واقع یک طرح بازیافتی یا خدماتی بوده و منجر به تولید محصول جدیدی نخواهد گردید . فیلتر خودرو پس از اتمام دوره عمر و کارکرد مفید آن طی دو مرحله مورد فرآیند بازیافت قرار می گیرد. ابتدا مرحله ی تخلیه روغن آن که این روغن به عنوان روغن کار کرده و یا سوخته تلقی شده و پس از  جمع آوری به واحدهای تصفیه فرستاده شده که در آنحا ناخالصی هایی از قبیل انواع ترکیبات سنگین ، آسفالت ، واکس و… از آن جدا شده و با افزودن Additive ها آن را به روغن موتور ، روغن پایه و سایر روغن های مورد نیاز تبدیل و مورد استفاده محدد قرار می دهند . قسمت بدنه فیلتر که حدود 85 درصد وزنی فیلتر را تشکیل می دهد نیز جهت فرآیند قطعه قطعه شدن ، پرس کاری و استفاده مجدد به واحدهای مربوطه فرستاده می شود . بنابراین در طبقه بندی محصولات تولیدی وزارت صنایع و معادن در گروه بازیافت و تصفیه قرار می گیرد . برای بازیافت قراضه آهن و فولاد کد آیسیک 3 این گروه 3710 بوده که در بین کدهای این گروه نیز متحمل ترین کدهای آیسیک 3 برای این فعالیت عبارتند از :

برای دانلود فایل پروژه کارآفرینی بازیافت فیلترهای روغنی خودرو با اشتغالزایی 10 نفر که به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است از این قسمت اقدام کنید.

دانلود طرح توجیهی کسب و کار و کارآفرینی تولیدی, صنعتی؛ کشاورزی, دامپروری و خدماتی
36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *