کار افرینی با موضوع بازیافت و فرآوری فولاد آهن

– 1 مقدمه :
فلزات کهنه و قابل بازیافت به دو دسته ی بزرگ تقسیم می شوند .
      ۱- فلزات باترکیب آهن (آهنی)
      ۲-فلزات بدون ترکیب آهن
گروه اول : این گروه شامل فلزاتی می شوند که در ترکیب اصلی آن ها ، آهن به کار رفته باشد .
این گروه در جاهایی مانند : بدنه ماشین های کهنه ، ابزار های خانگی ، فلزاتی که در ساختار و اسکلت ساختمان به کار می روند ، ریل های راه آهن و . . . به کار می روند .
در کشور ما ، این دسته از فلزات نیز مورد توجه قرار گرفته و در صنعت ایران نقش مهمی دارد .
گروه دوم فلزاتی را شامل می شود که در ترکیب اصلی آن ها آهن وجود ندارد . برای مثال می توان آلمینیوم را نام برد که از آن فویل ها و قوطی های کنسرو می سازند . فلزات بدون آهن دیگری هم وجود دارند مانند : مس ، سرب ، روی ، نیکل ، تیتانیوم ، کروم ، کبالت و . . . که نحوه ی بازیافت آن ها در ادامه مورد برسی قرار می گیرد .

5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در بازیافت و فرآوری یکی از محصولات یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

1 6  – وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 12 نفر میباشد .
 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

آلومينيوم و فولاد معمولي ترين فلزاتي هستند كه زمانيكه در مورد چرخه بازيافتي بحث مي كنيم نيازات مورد توجه قرار مي دهيم. فلزات ديگري همانند طلا-نقره- برنج و مس كه ندرتاً دور انداخته مي شوند نيز خيلي با ارزش هستند.
آنها مشكل دقتي ضايعات را ايجاد نمي كنند.
آلومينيوم و فولاد انجام مي دهند. امريكاييها هر روز 100مييليون قوطي هاي فولادي و 200 مييليون قوطي هاي نوشيدنيهاي آلومينيومي را مصرف مي كنند.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *