کسب وکار با موضوع بسته بندی خرما

مقدمه :

خرما میوه ای است بهشتی و بسیار مقوی ، كه مواد معدنی بسیاری چون آهن ، پتاسیم ، روی ، منگنز و ویتامینهایA،B وE را داراست . تحقیقات درباره ی خرما  نشان داده كه این میوه بهشتی می تواند از بسیاری از سرطان ها مانند سرطان كولون ، معده و غیره پیشگیری كند . یكی از خواص خرما ملین بودن آن است به شرطی كه 6 تا 7 عدد خرما را در 2 لیوان آب جوش خیس كرده و صبح و شب آن را به صورت گرم بنوشید و یا مقداری خرما میل كنید و بلا فاصله یك یا دو لیوان آب گرم روی آن بنوشید . خاصیت دیگر خرما ، خنثی كردن اسید اضافی معده است و از آنجا كه زیادی اسید معده باعث ترش كردن و دل درد می شود ، بنابراین هر وقت دل درد گرفتید می توانید از فرمول چینی ها درطب سنتی چینی استفاده كنید ، بدین طریق كه 2 تا 3 عدد خرمای تازه و له شده را در آب جوش بیاندازید و بعد آن را هم زده و بنوشید . خرما را بعنوان میوه نیز می توانید مصرف كنید

دلایل انتخاب طرح :

به دلیل فواید بسار زیادی که خرما دارد از جمله :
‏1ـ پایان نگاهداشتن کلوسترول خون و وقایه از گرفتگی رگها. چون خرما حاوی پاکتیین می باشد.‏
‏2ـ از مبتلا شدن به سرطان رودهء بزرگ جلوگیری میکند، از بواسیر بدن را وقایه میکند، مراحل ‏بارداری و ولادت برای زنان آسان میسازد. چون خرما دارای الیاف بسیار مفید و قند برای ‏سرعت هضم می باشد.‏
‏3ـ از کرم خوردگی دندانها جلوگیری میکند. چون دارای مواد فلور است.‏
‏4ـ مانع تسمم میگردد. چون سودیوم، پوتاسیوم و ویتامین های بسیار مفید دارد.‏
5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :
این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور . 

1 6  – وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 27 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

خرما از ميوه هاي بسيار مفيد است که متاسفانه در برنامه هاي غذايي ما بطور مرتب قرار ندارد .خرما يکي از پرمصرفترين خوراکيهايي است که در ماه مبارک رمضان بر سر سفره افطار گذاشته ميشود.درخت خرما يا نخل از گياهان بسيار قديمي و مقدس است که نامش در قرآن مجيد 42 بار تکرار شده است و مسلمانان آن را از ميوه هاي بهشتي مي دانند. در ديانت مسيح برگ خرما سنبل و نشانه شهادت و روح شهلايي است که در راه ديانت حضرت مسيح جان باخته اند. يک ضرب المثل عربي ميگويد: “خواص درخت خرما به اندازه روزهاي سال است.”

پیشینه کاشت

درخت خرما در نواحی گرمسیری و نیمه‌گرمسیری، از جمله ایران پرورش می‌یابد. با اینکه خاستگاه آن را میانرودان، عربستان و شمال آفریقا ذکر می‌کنند ولی بررسی‌های علمی، آن را به گونه‌ای به نام علمی P.H. Sivestris که در هندوستان می‌روید نسبت می‌دهند. باستانشناسان احداث نخلستان‌ها را به پنج هزار سال پیش نسبت داده‌اند زیرا نامی از آن بر لوحه‌های گلی ۵۰ سده پیش یافته‌اند.
 

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *