کسب وکار با عنوان تولید دیسک افست

1 مقدمه :

اتخاذ تدابیر و روش هاي علمی جدید کشاورزي و بکار بردن ماشین ها و ادوات کشاورزي مدرن که بتواند ضمن تولید بیشتر، محصولاتی ارزان قیمت را روانه بازار نماید ، مساله اساسی اقتصاد کشاورزي دنیاي امروز است. زیرا با آسان شدن عملیات تولیدي و افزایش بازده از طریق مکانیزه کردن کشاورزي، می توان ضمن بهره برداري بهینه از سطح زیر کشت، از خارج شدن مقدار زیادي ارز از کشور نیز جلوگیري نمود.
دلایل اساسی مکانیزه شدن کشاورزي را می توان در سه عامل بالا بودن سطح دستمزد، صرفه جویی در عملیات تولیدي و بهبود کیفی محصول خلاصه نمود. مکانیزاسیون یکی از مسائل اساسی است که همواره مورد توجه مدیران و برنامه ریزان بخش کشاورزي می باشد. در بین ادوات مختلف کشاورزي که در راستاي این هدف از آنها استفاده می شود، بخش عمده اي به خاك ورزها اختصاصمی یابد که بطور مشخصبه دو گروه اولیه و ثانویه تقسیم شده اند. خاك ورزهاي ثانویه بمنظور تهیه بستر مناسب، پایدار و مطمئن براي بذور بکار گرفته می شوند. این ادوات پس از شخم زدن اولیه، وارد زمین شده و موجب نرم شدن، فشردن و بسته شدن محفظه هاي خاك می گردند.

دلایل انتخاب طرح :

بشر از سالیان بسیار دور، همواره به طرق مختلف سعی در تأمین غذاي خود و دامهایش را داشته و در طی اعصار گوناگون از شیوه هاي مختلفی استفاده کرده که همواره سیري صعودي به سمت افزایش عملکرد محصول را داشته است.
این روند که شاید بتوان ابتداي آن را به ده هزار سال پیش نسبت داد را مکانیزاسیون کشاورزي می نامند. مکانیزاسیون کشاورزي به معناي مکانیکی کردن عملیات کشاورزي است و داراي دو معناي عام و خاصمی باشد که معناي خاصآن صرفاً شامل تکنولوژي ماشینی و مسائل مرتبط با آن در کشاورزي است. در حالیکه معنی عام مکانیزاسیون تمامی مسائل و تجزیه و تحلیل هاي کلی مرتبط با کشاورزي و مدیریت آن ها را شامل می شود.
مکانیزاسیون را می توان چنین تعبیر کرد که مکانیزاسیون، استفاده از تکنولوژي روز در کشاورزي براي توسعه پایدار است. اهداف مکانیزاسیون را می توان چنین برشمرد:
 افزایش تولید
 کاهش هزینه ها
 کاهش سختی کار کشاورزي و افزایشجذابیت آن
 افزایش بهره وري از نیروهاي کارگري
 افزایش کیفیت کار زراعی و امکان انجام آن در کمترین مدت زمان
 انجام به موقع عملیات کشاورزي

– وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 12 نفر میباشد .
 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

محصول مورد مطالعه طرح حاضر، تولید دیسک افست 32 ،28 و 36 پره 1 میباشد. هرس شقابی یا دیسک پس از گاوآهن برگردان از جمله مهمترین ابزار خاك ورزي است که تقریبا در هر نوع خاکی مورد استفاده قرار می گیرد

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *