کسب وکار با موضوع تولید رادیاتورهای فولادی شوفاژ

 

1 مقدمه :

مورد مصرف رادیاتورهای فولادی در ساختمان ها، بخصوصئ ساختمان های اداری و تجاری نظیر هتل ها و بیمارستان ها و … می باشد. این رادیاتورها در اندازه های مختلف ساخته می شود که 3 اندازه آن با ابعاد 500 * 150 و 500 * 200 و نیز 600 * 200 میلیمتر دارای بیشترین کاربرد و مصرف است.
با توجه به اینکه رادیاتور با ابعاد 500 * 200 میلیمتر دارای بیشترین مصرف در بین سایر انواع است، این طرح به تولید این نوع رادیاتور اختصاص یافته است.
هرمجموعه مونتاژ شده رادیاتور به 27 جزء تقسیم می گردد. که در این میان 7 بخش یا جزء آن در کارخانه رادیاتورسازی و سایر اجزاء در دیگر کارخانجات تولید می گردد.
اجزاء 7 گانه فوق به شرح ذیل می باشد:
نیم پرده های میانی- نیم پرده های جانبی برای مونتاژ شیر هوا- نیم پرده های جانبی جهت ورود و خروج آب- پایه- پوش- واشر مستطیلی شکل سه سوراخه- واشر مستطیلی شکل تک سوراخه
میزان مفید بودن طرح برای جامعه :
این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .

1 6  – وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 10 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

در سيستم حرارت مركزي كه با عنوان شوفاژ مطرح مي شود .در محلي به نام موتورخانه دستگاههايي از قبيل ديگ، مشعل، پمپ، و… نصب شده و حرارت به سيال واسطه كه ميتواند اب باشد منتقل گرديده سپس پمپ موجود در موتورخانه ابگرم را توسط لوله كشي به داخل اتاقها هدايت نموده و وارد رادياتورهاي مستقر در اتاق مي كند.
اين رادياتورها گرما را به اتاق منتقل كرده و در نتيجه دماي اب كاهش مي يابد .و آب توسط لوله برگشت به طرف موتورخانه رفته و براي جذب مجدد گرما به داخل ديگ هدايت مي شود و بار ديگر اين سيكل و چرخه تكرار مي شود .
 

رادياتورهاي شوفاژ از نظر جنس به سه دسته تقسيم مي شوند:

چدني
فولادي
الومينيومي
خط توليد رادياتورهاي چدني به دليل پايين بودن راندمان حرارتي و بالا بودن وزن آنها برچيده شده و تقريبا منسوخ شده مي باشد .
رادياتور آلومينيومي سبك تر زيباتر و ضريب هدايت حرارتي بالاتري نسبت به فولادي دارد .ولي از

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *