پروژه کارآفرینی سنگ معدن تراورتن با ظرفیت 10000 متر مربع در سال به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 35 صفحه

فایل پروژه کارآفرینی سنگ معدن تراورتن با ظرفیت 10000 متر مربع در سال به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 35 صفحه توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است و به صورت کامل و جدید و جدول بندی شده می باشد. طرح پروژه کارآفرینی سنگ معدن تراورتن با ظرفیت 10000 متر مربع در سال بر اساس آخرین وضعیت مالی در سال جدید بنا شده است و کاملا منطبق با استاندارد های ملی در وزارت صنایع و معادن و ارگان های مربوطه است. بخشی از پروژه کارآفرینی سنگ معدن تراورتن با ظرفیت 10000 متر مربع در سال عبارت است از

معادن تراورتن توفارقان(آذرشهر)

تراورتن سنگ رسوبی کربناته­ای است که در محل چشمه­های آهک ساز تشکیل می­شود که اگر این سنگ از بزرگی و پیوستگی لازم برخوردار باشد می­تواند به عنوان سنگ تزئینی و نما برای ساختمانها بکار رود. شرایط زمین شناسی لازم برای ایجاد چشمه­های تراورتن ساز در بسیاری از نقاط آذربایجان فراهم است. برای مثال هم اکنون چشمه­های تاپ تاپان توفارقان در حال تراورتن سازی هستند، یا چشمه­های تراورتن ساز و توالی های تراورتن در شهرهای صوفیان، مرند، ارومیه، هشترود، جلفا و… را می­توان نام برد. تراورتن توفارقان بعلت داشتن رنگ قرمز و لیمویی، از تراورتن های کمیابی است که مشهوریت جهانی دارد. صدها سال پیش، در ساختمان آثار تاریخی آذربایجان نظیر ارک و گوی مچید(مسجد کبود)، از سنگهای معادن توفارقان استفاده شده است. همچنین سنگ نمای ساختمان” اپرای ملی شهر جنوا” در ایتالیا، سنگ نمای ساختمان “هتل کاخ ژاپن” که از بزرگترین و مشهورترین هتلهای ژاپن است، سنگ نمای ساختمان “موزه ملی تاریخ” در برلین و… از تراورتن توفارقان می­باشد.

مجتمع معدنی توفارقان در جنوب و جنوب غربی شهرستان توفارقان جای دارد و در حقیقت ناحیه کوهپایه­ای آتشفشان سهند است. مهمترین آبادی های مجتمع معدنی توفارقان عبارتند از: – روستای داش کسن که در 16 کیلومتری توفارقان قرار دارد. نادیلو در سه کیلومتری توفارقان دستجرد در شش کیلومتری غرب توفارقان واقع شده و شمالی ترین گوشه محدوده را در بر می­گیرد. – کلوانق در 500 متری شمال غرب کیلومتر 10 جاده توفارقان- عجب شیر واقع است. راه آهن تهران- تبریز در غرب ناحیه، کم وبیش، مرز آن است. بنابراین، مجتمع معدنی میان دو راه اصلی کشور، راه آهن در غرب و جاده تبریز- قوشاچای در شرق جای گرفته است. ایستگاه راه آهن “شهر امین” نزدیک روستای داش کسن ساخته شده و ایستگاه توفارقان کمی دورتر از روستای دستجرد واقع است. در مجتمع معدنی توفارقان کهنترین سنگهایی که وجود دارد سنگهای آهکی سازند لار با سن ژوراسیک است. فعالیت سهند از زمان میوسن آغاز شده و تا کنون به صورتهای مختلف ادامه داشته است.

چشمه های آب معدنی و آهکساز کنونی، که گرداگرد کوه وجود دارند، نشانه های فعالیت زمان خاموشی آن است. تراورتن های گستره توفارقان به صورت لایه های کم وبیش افقی به طور دگر شیب روی سنگهای کهنتر تشکیل شده اند. چشمه های فعال با آبدهی بیش از 2 لیتر در ثانیه و هم اکنون در حال ساختن تراورتن می باشند. رنگ قرمز تراورتن های توفارقان که کم نظیر ترین تراورتن جهان است بعلت وجود مقدار کمی اکسید آهن می باشد.

 

ویژگیهای سنگ تزیینی توفارقان

تراورتن

در گستره توفارقان و در سطحی افزون بر 150 کیلومتر مربع، از قیرمیزی گؤل تا کرانه دریاچه ارومیه، پوششی از تراورتن دیده می­شود که بر پایه ویژگیهای صوری و اسامی روستاهای مجاورشان نامگذاری شده­اند.

 

1- تراورتن گردویی:

در معادن نادیلو، تراورتن ویژه­ای وجود دارد که به علت ساخت موجی شکل لایه­های تیره و روشن آن مانند پوسته تنه درخت گردومی باشد. نوارهای قهوه­ای روشن و تیره از کربنات کلسیم آهندار به ضخامتهای مختلف میلی متری تا سانتی متری دارد. وجود این نوارهای تیره و گاه موجی در زمینه خاکستری روشن، سفید یا کرمی، نمایی به سنگ داده که مانند چوب گردو شده است. میزان ذخیره قطعی این تراورتن1412 و ذخیره احتمالی آن 3300 هزار تن است.

 

2- تراورتن قرمز:

در معدن کلوانق شمالی و جنوبی و همچنین در معدن سردار آباد، تراورتن های قرمز خوش رنگی گسترش دارد. وجود مقدار مناسبی از اکسید آهن در ترکیب شیمیایی سنگ تراورتن، موجب پیدایش رنگهای چشم نواز آنها شده است. ضخامت لایه­های قرمز رنگ، گاه تا 2متر بالغ می­شود. ذخیره قطعی آن 8437 و ذخیره احتمالی آن 41225 هزار تن است.

3- تراورتن لیمویی:

 اکسید آهن همراه با کربنات کلسیم دو ظرفیتی، تراورتن لیمویی را پدید می­آورد. در بخش کوچکی از شمال کلوانق، توده­ای از تراورتن به رنگ زرد لیمویی دیده می­شود. ذخیره قطعی این تراورتن 35 وذخیره احتمالی آن 216 هزار تن است.

برای دانلود فایل پروژه کارآفرینی سنگ معدن تراورتن با ظرفیت 10000 متر مربع در سال که به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است از این قسمت اقدام کنید.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *