طرح توجیهی باتری خودرو
خلاصه پروژه کارآفرینی کارخانه مونتاژ باتری خودرو
در این بسته علاوه بر یک طرح توجیهی باتری خودرو یک طرح اضافی با عنوان طرح توجیهی تولید آب باطری خودرو هم بصورت رایگان قابل دانلود است .
این بسته بصورت ویژه توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران با همکاری کانون مشاوران کسب و کار تهران تهیه شده است و فروش این بسته به غیر عرفا و شرعا مجاز نمیباشد.
در این طرح توجیهی به بررسی کارخانه تولید و مونتاژ باتری خودرو پرداخته شده است ، برای بررسی طرح از روش های آماری و اقتصادی و برآورد های مالی استفاده شده است ، این طرح شامل چهار فصل میباشد ، فصل اول به بیان کلیاتی از قبیل مقدمه ، تاریخچه ، مجوز های قانونی مورد نیاز ، وضعیت بازار ، میزان واردات و صادرات و … پرداخته است ، فصل دوم به بیان روش انجام کار پرداخته است ، بازدید از واحد کاری مشابه ، نیروی انسانی ، نحوه تامین سرمایه و … از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، فصل سوم به بررسی طرح از دیدگاه اقتصادی پرداخته است ( طرح توجیهی یا BP ) ، عناوینی از قبیل نیروی انسانی مورد نیاز ، میزان سرمایه گذاری ، مواد اولیه مورد نیاز ، ماشین آلات مورد نیاز و … از جمله عناوین موجود در این فصل میباشد ، در نهایت فصل چهارم به بیان نتیجه اجرای طرح می پردازد .
فصل اول طرح توجیه فنی و اقتصادی تولید باتری خودرو
بخش هایی از فصل اول طرح توجیه فنی و اقتصادی تولید باتری خودرو
بررسی بازار
نام و کاربرد محصول
منبع توان الکتروشیمیایی یا باتری ، وسیله ایست که انرژی آزاد شده از واکنش شیمیایی را مستقیما به الکتریسیته تبدیل می کند . باتریها دو کاربرد اصلی دارند : اول از همه اینکه منابع توان الکتریکی پرتابل می باشد . نمونه های شناخته شده امروزی این نوع کاربردها شامل گستره ای از سلولهای دکمه ای کوچک که در ساعتهای الکتریکی استفاده می شوند تا باتریهای سرب – اسیدی ، برای راه اندازی ، روشنایی و تولید جرقه در وسائط نقلیه با موتور های احتراق داخلی است .
کاربرد دوم آنها که احتمالا طی بیست سال آینده اهمیت بیشتری خواهد یافت ، قابلیت بعضی سیستم های الکتروشیمیایی در ذخیره انرژی الکتریکی است ، که از طریق یک منبع خارجی تامین می شود .
واژه (( باتری )) در اصل ، در مورد گروهی از (( سلولها )) با آرایش سری یا موازی بکار می رفت اما اکنون به یک سلول منفرد یا گروهی از سلولها اتلاق می شود .
دو واژه دیگر که بی نیاز از توضیح نمی باشند ، سلول (( اولیه )) و (( ثانویه )) هستند . سیستم اولیه سیستمی است که عمر مفیدش وقتی تمام می شود که واکنشگر های آن با پروسه دشارژ ، مصرف شده باشند . بر خلاف آن ، سیستم ثانویه ، هنگامی قادر به شارژ یا دشارژ می شود که واکنشگر های آن مصرف شده باشد .
سایر واژه هایی که گاهی جهت توصیف این سیستم ها بکار می روند ، نظیر انباره ، باتری ذخیره کننده ، باتری قابل شارژ و غیره می باشند .
تا کنون بخش اعظم صنعت باتری سازی جهان در اختصاص سلول های آبی (( سرب – اسیدی )) بوده است که علت این چیرگی ، ترکیب عواملی همچون هزینه پایین ، انطباق پذیری و برگشت پذیری عالی از نظر سیستم الکتروشیمیایی می باشد . باتری های سرب – اسیدی به دو صورت منابع توان پرتابل و نیز ساکن ، مصرف وسیعی دارند . از جمله مصارف پرتابل می توان به کشش و خدمات مربوط به وسایط نقلیه و از جمله کاربردهای ساکن به منابع اضطراری کوچک تا سیستم های تراز بندی بار ، اشاره نمود .
دانلود طرح توجیهی تولید و مونتاژ باتری خودرو
برای دانلود طرح توجیهی باتری خودرو روی دکمه خرید و دانلود کلیک کنید . بعد از اتمام پروسه پرداخت آنلاین علاوه بر اینکه میتوانید به لحظه فایل را دانلود کنید نسخه ای هم به ایمیلتان ارسال میگردد که تا 72 ساعت امکان دانلود را خواهید داشت .
اگر در پروسه خرید یا دانلود طرح توجیهی باطری خودرو با مشکلی مواجه شدید همکاران ما در بخش پشتیبانی سایت آماده پاسخگویی به شما هستند.
برای دریافت پاسخ سریعتر در پیام رسان های واتس آپ یا تلگرام ارتباط باشید.
انواع باتری های سرب – اسیدی :
باتری های SLI
باتری های صنعتی ( کششی و ساکن )
باتری های پرتابل آب بندی شده کوچک
باتری های SLI
همانطور که همگی می دانند از این باتری ها برای راه اندازی موتور های احتراق داخلی اتومبیل ها و برای تامین انرژی الکتریکی قطعات برقی در زمانی که موتور در حال کار نیست ، استفاده می گردد. سهم عمده باتریهای سرب – اسیدی در سالهای اخیر ، به افزایش تعداد خودروها و وسائط حمل و نقل ، در سطح جهان مربوط می شود . حدود 80 درصد از تمام باتری های سرب – اسیدی به تامین این بازار بر می گردد .
1 تعریف ویژگی ها و مشخصات محصول
هر محصول ویژگی ها و مشخصات خاصی دارد که پیش از هر گونه بررسی فنی و مالی طرح ، لازم است این خصوصیات به درستی شناخته شود . شناخت صحیح مشخصات و انواع محصول بدون تردید راهنمایی مناسبی جهت تصمیم گیری های لازم در انتخاب روش و عملیات تولید و محاسبات بعدی ، مورد نیاز خواهد بود . در این ارتباط یکی از موثر ترین روش های قابل استفاده ، بکار گیری استاندارد های مدون ملی و جهانی هر یک از محصولات می باشد علاوه بر این جهت بررسی بازار ، لازم است شماره تعرفه گمرکی محصولات نیز مشخص گردد تا درباره روند واردات و صادرات محصول و مقررات آن شناخت لازم حاصل گردد .
1-4 طبقه بندی محصول
باتری ها بسته به نوع کاربرد آنها و میزان آمپراژ مورد نیاز به انواع زیر طبقه بندی می شوند:
جدول 1-1 طبقه بندی بر حسب آمپراژ
نوع باتری | آمپراژ مورد نیاز | |||||||
سبک | 45 A | 50 A | 55 A | 60 A | 65 A | 70 A | 77 A | 88 A |
سنگین | 120 A | 150 A | 160 A | 165 A | 170 A | 180 A | 190 A | 200 A |
مشخصات فنی محصول
برای نمونه مشخصات فنی باتری 2 AH-L 55 ( مورد استفاده در پژو پرشیا ، آردی ، سمند ، دوو ، پروتون ) به شرح زیر است :
جدول 2-1 مشخصات فنی
ابعاد | وزن ( kg ) | ||||
مشخصات فنی | طول (mm ) | عرض (mm ) | ارتفاع (mm ) | 0.5+- 11 | 0.5 +- 13 |
241 | 175 | 186،2 | بدون الکترولیت | با الکترولیت |
بسته بندی ، آخرین مرحله فرآیند مونتاژ باتریهاست که بطور مفصل در فصل 2 شرح داده خواهد شد .
شماره تعرفه گمرکی مواد اولیه و محصول
در داد و ستد های بین المللی ، جهت کد گذاری کالا در امر صادرات و واردات و تعیین حقوق گمرکی و سود بازرگانی ، بیشتر از دو نوع طبقه بندی استفاده می شود . یکی از این طبقه بندی ها ، نام گذاری بروکسل و دیگر طبقه بندی مرکز استاندارد تجارت بین المللی است . روش طبقه بندی مورد استفاده در بازار خارجی ایران ، طبقه بندی بروکسل و دیگری طبقه بندی مرکز استاندارد تجارت بین المللی می باشد .
جدول 3-1 شماره تعرفه های گمرکی
نام کالا / قطعه | تعرفه گمرکی | حقوق پایه | سود بازرگانی |
باتری | 8507،10 | 4 | 36 |
پلیت یا صفحه | ##### | 4 | 16 |
جدا کننده (عایق) | ##### | 4 | 36 |
استاندارد باتری خودرو
جهت جلب اعتماد مصرف کنندگان محصول تولیدی و نیز رعایت کلیه نکات مربوط به کنترل کیفیت محصول ، توجه به استاندارد های موجود ضروری است . بطور کلی در مورد هر محصول استاندارد های مختلفی وجود دارد .
باتری ها بر اساس اندازه جعبه ها با حروف L 6 , L 5 , L 4 , L 3 , L 2 , L 1 تیپ بندی می شوند که این اندازه ها یک استاندارد جهانی برای جعبه های باتری های مختلف می باشد ، هر چه عدد بزرگتر می شود ، ابعاد باتری نیز بزرگتر می شود . البته نامگذاری ها یی غیر از LX نیز وجود دارد که مورد استفاده باتری های سنگین می باشد .
نمونه ای از استاندارد های DIN آلمان و JIS ژاپن در جدول آمده است :
جدول 4-1 استاندارد های بین المللی محصول
موارد مصرف | ارتفاع | عرض | طول | ظرفیت اسمی | شمارهJIS | شمارهDIN |
mm | Ah | |||||
دوو ماتیز ، سیتروئن | 225 | 128 | 195 | 35 | Z40 NS | 54012 |
رنو، سپند ، pk | 175 | 175 | 208 | 40 | 54459 | |
اپل کورسا | ||||||
، پژو(205،306106،206( ،گلف ، لانچیا | 190 | 175 | 208 | 44 | ||
زانتیا ، پراید ،تویوتا( کراون ) ، میتسوبیشی ( لانسر) | ||||||
190 | 175 | 245 | 50 | 55066 | ||
پژو پرشیا، آردی ،سمند،دوو(سیلو) ،پروتون | 190 | 175 | 245 | 55 | 55559 | |
پیکان،مزدا323،نیسان(وانت،زامیاد،پاترول) | 190 | 175 | 278 | 60 | 56079 | |
جیپ ، روور( پاژن ، لندرور) | ||||||
تویوتا ( کرسیدا ،هایس ) ، اپل ( وکترا ) | 225 | 175 | 260 | 60 | Z50N | |
بی ام و (535،525 ) ، سیتروئن | 56518 | |||||
مرسدس(500،300،280 ، ون) ،اپل (امگا) | 190 | 175 | 278 | 65 | 56538 | |
پژو( 405، پرشیا) ،تویوتا(هایس ،لنکروز) | ||||||
شورلت نوا،پاترول | ||||||
،پاژرو،فیات،سیتروئن مرسدس | 190 | 175 | 278 | 70 | 57017 | |
(300،250،220،200،190 ( | ||||||
پژو (605 ،505، 305 ) | ||||||
مینی بوس ، بنز 508، کامیونت 508مینی بوس هیوندا و اویکو | ||||||
190 | 175 | 313 | 77 | 57748 |