طرح توجیهی تولید بتن سبک

پروژه کارآفرینی و طرح توجیهی کارگاه تولید بتن سبک (واتیونگ – هبل – سیلیکا) با اشتغالزایی 74 نفر به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 56 صفحه

فایل پروژه کارآفرینی کارگاه تولید بتن سبک (واتیونگ – هبل – سیلیکا) با اشتغالزایی 74 نفر به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 56 صفحه توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است و به صورت کامل و جدید و جدول بندی شده می باشد. طرح پروژه کارآفرینی کارگاه تولید بتن سبک (واتیونگ – هبل – سیلیکا) با اشتغالزایی 74 نفر بر اساس آخرین وضعیت مالی در سال جدید بنا شده است و کاملا منطبق با استاندارد های ملی در وزارت صنایع و معادن و ارگان های مربوطه است. بخشی از پروژه کارآفرینی کارگاه تولید بتن سبک (واتیونگ – هبل – سیلیکا) با اشتغالزایی 74 نفر عبارت است از

مقدمه :

نام این محصول بتون سبک گازی ، یا بتون هوادار اتوکلاو شده (AAC) ، یا هبلکس می باشد . بتن سبک یا متخلخل در سال 1924میلادی توسط یک آرشیتکت سوئدی اختراع گردید . هم اکنون در اروپا بتن سبک گازی تحت نام های ایتونگ (YTONG) و یا هبلکس (HEBELEX) یا هبل (HEBEL) عرضه می شود .

سیپورکس KS , Porit , YTONG , (siporex) و غیره همگی نام های تجاری Autoclaved Aerated Concrete می باشند که شرکت های مختلفی آنها را تولید می کنند و محصول هر تولید کننده ، خصوصیات خاص خود را داراست .

 

بتن های گازی با ترکیبی از مصالح زیر ممکن است تولید شود اهم آن ها به شرح زیر است :

  • مصاح با پایه سیلیسی و یا ماسه بادی
  • سیمان تیپ 2
  • آهک
  • آب
  • مواد گاز ساز

 

فرآیند تولید هبلکس به طور خلاصه به این نحو است :

مصالح اولیه را با یکدیگر مخلوط می کنند و سپس داخل قالب می ریزند ، این مخلوط پف می کند ، داخل قالب بالا می آید و به شکل کیک می شود . بعد از این مرحله ، برای ساخت قطعات بنایی کیک را به ابعاد مورد نیاز می برند . سپس آن را با درجه حرارت 200 سانتی گراد با فشار زیاد 12 اتمسفر با بخار در اتوکلاو ، عمل آوری می کنند .

یک متر مکعب بلوک هبلکس حدود 600 الی 700 کیلوگرم وزن دارد که برابر 866 عدد آجر به وزن 1750 کیلوگرم می باشد . بعبارت دیگر یک عدد بلوک 20 ×25×60 هبلکس مطابق با 26 عدد آجر است در حالیکه وزن آن برابر وزن 10عدد آجر بوده و یک کارگر براحتی می تواند آن را حمل نماید و سریعاً نیز نصب می گردد . ضمناً ملات مصرفی برابر 25% ملات مورد نیاز برای اجرای همان دیوار با آجر بوده و به درصد سیمان کمتری نیز در ملات نیاز دارد . بعنوان مثال : چنانچه برای اجرای یک دیوار با آجر به یکصد کیلوگرم سیمان نیاز باشد همان دیوار در صورت استفاده از بلوک های هبلکس 25 کیلوگرم سیمان مصرف می کند .

دانلود طرح توجیه اقتصادی کارگاه تولید بتن

برای دانلود فایل پروژه کارآفرینی کارگاه تولید بتن سبک (واتیونگ – هبل – سیلیکا) با اشتغالزایی 74 نفر که به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است از این قسمت اقدام کنید.

طرح توجیهی تولیدی صنعتی و الکترونیکی
36000 تومان
, , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *