کسب وکار با موضوع تولید ادوات کشاورزی

مقدمه :

ادوات کشاورزی در کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. این ادوات پس از ساختن ماشین آلات مورد مصرف در بخش کشاورزی نظیر تراکتور کمباین دروگر و … به عنوان بخش مکمل این ماشین آلات طراحی و ساخته شده و مورد مصرف قرار گرفته اند. با توجه به اینکه بخش عمده ای از فعالیت اشتغال و اقتصاد کشور به بخش کشاورزی اختصاص دارد، ساخت و توسعه و تولید ادوات کشاورزی می تواند کمک مؤثری به پیشرفت بخش اقتصادی و اشتغالزایی در کشور داشته باشد. مواد اولیه مورد مصرف برای تولید ادوات کشاورزی شامل مواد اولیه نیم ساخته و نیز اجزایی است که به صورت آماده به مصرف و در مرحله مونتاژ و تولید نهایی محصولات مورد مصرف قرار می گیرد.
میزان مفید بودن طرح برای جامعه :
این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .
 
1 6  – وضعیت و میزان اشتغالزایی :
تعداد اشتغالزایی این طرح 12  نفر میباشد .
 
تاریخچه و سابقه مختصر طرح :
کشاورزی به تولید مواد غذایی و کالا از راه زراعت و جنگل داری و دامداری است.کشاورزی همان چیزی است که به ظهور تمدن منجر شد. مطالعه کشاورزی به نام علم کشاورزی شناخته می شود.کشاورزی شامل طیف وسیعی از تخصص ها و فنون ، از جمله راه هایی برای گسترش زمین های مناسب برای زراعت گیاه ،حفر کانال ها و فرم های مختلف آبیاری می باشد. در دنیای امروز با نگرانی های موجود و کمبود منابع نیاز است تا کشاورزی را به سوی کشاورزی پایدار (مثلا کشاورزی ارگانیک) یا کشاورزی فشرده (مثلا صنعتی) پیش ببریم تا بتوانیم نیاز ها را در آینده برطرف نماییم.
 
 

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *