کسب درامد با عنوان تولید الکل از خرما

مقدمه :

درخت خرما يكي از مقدس ترين و قديمي ترين درختان ميوه شناخته براي انسان است پيدايش درخت خرما در جهان از دوران دوم زمين شناسي آغاز شده اما زمان پي بردن انسان به ارزش غذائي خرما و كاشت درخت آن به شش هزار سال پيش از ميلاد مي رسد.مبداء اصلي اين گياه بدرستي مشخص نيست. بعضي از دانشمندان مبداء اصلي آن را در اسيا و كرانه هاي خليج فارس و گروهي ديگر زيست گاه اصلي خرما را شمال آفريقا يا شبه قاره هند مي دانند. بر اساس شواهد باستان شناسي قدمت كشت نخل خرما در ايران به بيش از شش هزار سال مي رسد. در حال حاضر خرما در هر پنج قاره دنيا و در بيش از 30 كشور كشت و مورد بهره برداري قرار گرفته است.

معرفی طرح :

خرما، Phoneix dactylifera، گياهي است از جنس فونيكس و خانواده پالماسه يا نخل. بيشتر گونه هاي جنس فونيكس به عنوان گياه زينتي در درون يا بيرون خانه  ها پرورش داده مي شوند و تنها گونه اي كه ميوه آن مصرف خوراكي دارد همان خرماي معمولي است. اين گياه عمدتاً به خاطر ميوه هاي بسيار شيرين و خوشمزه اش در بسياري از نقاط جهان كاشته مي شود. گياه شناسان معتقدند كه به احتمال قريب به يقين خرما از سرزمين هاي حوالي خليج فارس منشا گرفته است. خرما در دوران باستان به فراواني در سرزمين هاي بين دو رود نيل و فرات وجود داشته و گفته مي شود كه محدوده پراكنش آن در دوران پيش از تاريخ از سنگال تا حوضه رودخانه ايندوس در شمال هند را در برمي گرفت. 

دلایل انتخاب طرح :

این طرح یکی از طرح های جدید و دارای بازده بالا در صنعت میباشد ، در حال حاضر قسمت اعظم نیاز کشور به این محصول در داخل کشور تامین می گردد ، خود کفا بودن در این محصول باعث شده که رقابت در دخال کشور شدید باشد به همین دلیل کیفیت نقش مهمی را در این طرح ایفا می کند.

1 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

علاوه بر اشتغالزایی مناسبی که این طرح می تواند ایجاد نماید ، سودآوری اقتصادی آن نیز می تواند قابل توجه باشد و همچنین می تواند صنعت کشور را در این بخش تا حدودی به خودکفایی و عدم نیاز به وارد کردن این محصول سوق دهد .

1 6  – وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح  28 نفر میباشد .
 

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *