کسب درامد با عنوان آبلیمو گیری صنعتی

انتخاب موضوع:

این محصول اکثراً در جلوی مغازه ها و فضاهای بازار مانند کاربرد دارند و بخصوص برای گرفتن آبلیمو و آبغوره از آن استفاده می شود. اکثر مراجعین خانم می باشند. محصول بسیار لخت و عریان می باشند و هیچگونه فرم خاصی برای آن قائل نشده اند و مشکلات زیادی در زمینه طراحی و فرم و آرگونومی … دارد و چون این محصول، محصولی است که مردم زیاد با آن سر و کار دارند و باعث آلودگی بصری و… می شود می تواند موضوع مناسبی برای پروژه (1) باشد.

بررسی مفهوم و ضرورت وجودی هر یک از موضوعات مختلف: فلسفه وجودی

از قدیم مردم خود آبلیموی مورد نیازشان را تهیه می کردند که امروزه این کارها کمتر توسط خود خانواده ها انجام می شود. با پیدایش کارخانه های ابلیمو گیری این خواسته مردم، کاملاً از بین نرفت چون قیمت آبلیموی ساخت کارخانه زیاد است به همین دلید این نیاز به وجود آمد که جایی باشد تا آبلیموی مورد نیاز مردم را در حجم و سرعت زیاد و با قیمت کم تولید کند. از این رو دستگاه های موجود توسط کارگاه های صنعتی کوچک تولید و به بازار عرضه شد.
قابل ذکر است که مطمئن بودن مردم از کیفیت و تمیز بودن لیمو خود یک نکته مثبت و برتری دهنده نسبت به روش تولید کارخانه ای است.

) ثبت منابع اطلاعاتی و تخصصین تعیین شده و امکانات مورد نیاز در زمان تحقیق مرحله 2 تا 5:

  • پرسش ها و مشاهدات در محل کار با دستگاه و طرح پرسشهایی از کاربران
  • عکس،عکسبرداری از دستگاه در محل استفاده

برای آشنایی با مکانیزم دستگاه و وانتی نکات فنی آگاهی از میزان فشار وارد بر آبلیمو به مهندسین مکانیک احتیاج است و برای انتخاب موارد مورد استفاده برای ساخت قطعات. تعیین نوع رنگ دستگاه و… به کمک مهندسین مواد و متالوژی  نیاز داریم. برای طراحی مکانیزمی کارا و نیز بهبود عمل آبلیمو گیری و جدا سازی تفاله ها از آبلیمو و تخلیه تفاله و ذخیره آبلیمو و… به تخصص طراحی صنعتی نیاز است.

آنالیز نیاز و مقدار نیاز:

نیاز – با توجه به اینکه ابتدایی ترین علت وجودی مصنوعاترفع نیازهای انسانی است. بدین خاطر این موضوع که مصنوعات مورد مطالعه چگونه به وجود آمده اند و چه نیازهایی را برطرف کرده اند مهمترین و اولین بخش نهم را در تحقیقات مرحله دوم تشکیل می دهد.

(گردآوری اطلاعات:

  • نمونه های موجود و مورد بررسی، ساخت و داخل کشور می باشد. در مجموع ساخت و مونتاژآن ها در کارگاه های تراشکاری کوچک و بزرگ می باشند دسترسی به آن ها آسان می باشد.

طیف استفاده کننده از این محصول به علت های مختلف از جمله عدم اطمینان از کیفییت آبلیمو یا آبغوره تولید شده توسط کارخانه- بالا بودن قیمت آبلیموی تولید شده توسط کارخانه- استفاده از آبلیمو یا آبغوره طبیعی و تازه و … به سراغ این دستگاه و محصول می روند

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *