کار افرینی با عنوان اکتشاف سنگ های تزئینی

 

مقدمه :

طبق تعریف ، سنگ تزئینی به هر سنگ طبیعی ، بجز آنچه که برای ساخت بناها استفاده می‌شود، اطلاق می‌گردد که بر اساس زمینه‌های زیبایی شناختی برای گستره‌ای وسیع از مصارف انتخاب می‌شود. یادمانهای پیچیده معماری ، مانند بنای یادبود آبرت در لندن ، به سهم خود نوعی ساختمان به شمار می‌آیند و بنابراین سنگی که برای این مصارف بکار گرفته می‌شود، باید دارای شرایط استحکام و دوام سازه‌ای باشد. از نظر سنگ شناسي، مرمر ( از كلمه يوناني مارموروس Marmoros به معني درخشان آمده است) سنگي است آهكي كه متبلور بوده و داراي دانه هايي است كه با چشم قابل رؤيت هستند

میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .
 

1 6  – وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 8 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

رایج‌ترین موارد مصرف سنگ تزئینی را در زیر آورده‌ایم:
 

سنگ مجسمه سازی

این سنگ باید پیش از انتخاب سه نیازمندی را پاسخ گوید:
زیبای هنری : زیبایی هنری مهمترین عامل برای انتخاب سنگ محسوب می‌شود.
سهولت کار : این عامل بر روی خلق یک مجسمه خوشایند هنری ضروری است.
دوام : دوام برای حصول اطمینان از بقایای جزئیات مجسمه در محیطهای مختلف است که انتخاب نهایی را تعدیل می‌کند.

تمدنهای باستانی و سنگهای تزئینی

تمدنهای باستانی از سنگهای آذرین بسیار بهره می‌جستند و دوام این سنگها بوده که بقای آنها را در دنیای امروز تضمین کرده است. برای مثال ، تک ستونهای یادبود مصری که در حدود 3500 سال پیش ، از گرانیتهای سرخ و صورتی تراشیده شده و در اوایل سده نوزدهم از جا کنده شده‌اند، در شرایط جوی متغیر مرکز لندن ، پاریس ، رم ، استانبول و نیویورک یافت می‌شوند. بلندی این یادمانها تا 15 متر می‌رسد و هر کدام از آنها از قطعه یکپارچه گرانیتی بریده شده که بنّاهای مصری آن را به دقت انتخاب کرده و برای آزمایش فاصله درزه‌ها ، چاههای قائمی را در توده گرانیت حفر می‌کردند.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *