کار افرینی با موضوع  بندي انواع سبزي خشک

مقدمه

بسته بندي به عنوان یک ابزار کارآمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است .
استفاده از انواع مختلف بسته بندي ضمن اینکه قابلیت نگهداري بهتري را به کالا می بخشد در کسب سهم بالاتري از بازار براي کالاي مورد نظر نیز مؤثر است.
نظریه پردازان بازاریابی ، دو نقش مهم براي بسته بندي متصور هستند که عبارتند از نقش چنانکه از واژه به کار گرفته شده براي این نقش ها نیز برمی اید Promotive . و نقشProtective نقش نخست به وجه نگهداري و دوام حاصل از بسته بندي و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده بسته بندی اشاره کرد

سبزي خشک

در طبیعت مواد بسیاري براي سلامتی بدن مفید هستند که به توصیه پزشکان و محققان بهتر است آنها به صورت طبیعی مصرف شود. استفاده از میوه ها و سبزیجات به صورت طبیعی این امکان را براي ما بوجود می اورد که مواد به صورت کامل و بدون هیج گونه تغییري وارد بدن شود. بعضی از اقلام را نمی توان در تمام مدت سال در دسترس داشت و براي این کار درایام قدیم با خشک کردن، انواع سبزي و میوه را درفصول دیگر سال
نیز می توانستند استفاده نمایند. در فرآیند خشک کردن حتی المقدور سعی می شود سبزي خشک به طورنسبی خواص سبزي تازه را داشته باشد. ولی با توجه به قابل دسترس بودن سبزي خشک در تمام فصول سال و عدم احتیاج به شرایط خاص نگهداري، داراي مصارف گوناگونی است.

مراحل تهیه سبزي خشک:

ابتدا که سبزي تازه وارد کارخانه می شود، بر روي نوار نقاله هاي مخصوصی پهن می شود تا کارگران سبزي هاي نامناسب و ناخالصی موجود در آنها را جدا کنند بعد وارد واحد ضدعفونی و شستشو می شود. شستشوي و ضد عفونی نمودن سبزي به دلیل اینکه به صورت انبوه و از مزارع به کارخانه آوره می شود شرایط خاص را طلب می نماید که در کارخانه به صورت صنعتی و در چند مرحله و در حالت ها و دستگاه هاي مختلف با محلول آب و مایع ضدعفونی و پرکلرین به طور کامل شسته شود.

خدمات زیر بنایی منطقه

براي این مجموعه امتیاز و ترانس با توان مورد نظر قرار داده شده است ، که از برق شهرکهاي صنعتی تهیه خواهد شد . همچنین امتیاز آب از شهرك صنعتی براي مجموعه در نظر گرفته شده است . لوله کشی محوطه داخل سوله ها و سایر قسمتهاي کارخانه بوسیله پیمانکارمورد صلاحیت انجام خواهد شد .

بررسی جنبه هاي زیست محیطی

 
بر اساس نوع مواد مصرفی و تولیدي و همچنین مرحله فرآیندها ، نوع و  میزان آلایندگی هاي صنایع متفاوت است . بدین معنی که فرایندهاي مختلف ، امکان آلودگی در سه مرحله به جمع آوري مواد اولیه ، تولید و تبدیل مواد واسطه و جمع آوري و انبار مواد تولید شده ، متحمل می باشد ازجمله فعالیت هاي زیست محیطی توصیه به اخذ گواهینامه هایی نظیر14000 ISO از موسسات معتبر که مورد تائید سازمان محیط زیست و موسسه استاندارد باشنداز طریق فعالیتهاي زیر است :

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *