کارافرینی با موضوع طب سنتی

   مقدمــه:

استفاده از داروهاي مختلف در زندگي روزمره انسانها امري اجتناب ناپذير است، وقتي كه بيماري به وجود مي‌آيد جهت رفع آن نياز به استفاده از دارو احساس مي‌شود. در گذشته كه هنوز علم طب مجهز به تكنولوژيهاي جديد نشده بود ، پزشكان جهت رفع درد بيماران و بهبود آنان از گياهان استفاده مي‌نمودند ، گياهاني كه داراي مواد مؤثره بودند شناسايي و گردآوري و به عنوان گياهان دارويي شناخته شدند. به مرور زمان با تكامل علم شيمي مواد مؤثره اين گياهام مشخص و تجزيه گرديد و در لابراتوراهاي داروسازي موادمؤثره مشابه به صورت شيميايي ساخته شدند و به اين ترتيب داروهاي شيميايي كه مي‌تونستند در حجم وسيع‌تر و به صورت راحت‌تري توليد شوند، جايگزين بسياري از گياهان گرديدند.
توجيه فني:
جهت ساخت كپسول آنتوم و پماد كاپسي كوم معمولا ماده موثره گياهي در تركيبي با موادي چون وازلين، لانولين، نشاسته و لوبريكنه قرار خواهد گرفت. در تهيه پماد مواد مورد لزوم به صورت خمير در آمده و پس از همزني كامل و همژنيزه شدن با دستگاه پماد پركن وارد تيوپهاي پماد مي‌شوند در تهيه قرص ها نيز مواد مورد لزوم پس از مخلوط شدن، خشك شده و به صورت قرص در لوله هاي مخصوص پر مي‌شوند.
دستگاهها و ماشين‌آلات خط توليد پماد و قرص داراي تكنولوژي پيچيده اي نمي‌باشند و كليه ماشين‌آلات خط توليد در داخل كشور قابل ساخت بوده و نياز به خروج ارز جهت خريد آنها نمي‌باشد.
 

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *