کار افرینی در باره توليد سوپاپ انژكتور

تاريخچه انژكتور:

سيستم هاي تزريق سوخت بنزين در موتورهاي جرقه اي ، از ديرباز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است و در
اين راستا فعاليتهاي زيادي انجام شده است كه منجر به توليد انواع سيستمهاي سوخت رساني بنزيني انژكتوري
Jetronic شده است.
اولين موتوراحتراق داخلي درسال 1875 توسط نيكولاس اتو ساخته شد كه يك موتورچهار زمانه اشتعال جرقه
اي بود. تكامل اين موتور وبه شكل امروزي آن بواسطه پيشرفت سيستم هاي مختلف موتور كه ازمهمترين اين
سيستم ها سيستم سوخت رساني است كه بيشترين تاثير را در راندمان وآلودگي موتوردارد .
دردودهه آخرقرن 18 وتمام قرن 19وظيفه سوخت رساني درموتورهاي بنزيني برعهده سيستم سوخت رساني
كاربراتوري بود. هرچند كاربراتور داراي اشكالات بسياري بود ولي درتمام اين 130 سال با پيشرفتهايي كه كرده بود توانست دوام بیاورد

تفاوت موتورهاي بنزيني كاربراتوري با انژكتوري:

علاوه بر وجود انژكتور بجاي كاربراتور دارا بودن واحد مديريت موتور يا به اختصار ECU مي باشد. در موتورهاي
كاربراتوري سيستم هاي مختلفي كه بايد فعاليت مي كردند تا يك موتور بتواند روشن شود و به كار خود ادامه
دهد نظير سيستم جرقه زني – سوخترساني – خنك كننده و… مستقل عمل مي كردند ولي در موتورهاي
انژكتوري با كنترل الكتريكي تمام سيستم هاي يك موتور زير نظر واحد مديريت موتورECU عمل مي كنند.
واحد مديريت موتور با دريافت اطلاعات مورد نياز خود با سرعت 1000 بار در ثانيه توسط حسگرها از ابزارها
واجزاي مختلف ومحيط و پردازش آنها اقدام به تعيين شرايط پاشش سوخت و زمان جرقه زني مي كند

انواع پمپ انژكتور

پمپ انژكتور در حالت كلي بر دو نوع ميباشد:

يك نوع پمپ انژكتور رديفي و ديگري پمپ انژكتور آسيابي
پمپ انژكتور در مدار فشار قوي قرار گرفته و سوخت را با فشار به انژكتورها ارسال مي نمايد. پمپ انژكتور
آسيابي كه روتور آن فقط حركت دوراني دارد، پمپ انژكتور آسيابي طرح بسيار جالبي از انواع پمپ هاي سوخت
رساني موتور ديزل بوده است. ساختمان پمپ كاملا كوچك و مختصر بوده و بجاي واحدهاي متعدد توليد كننده
فشار فقط يك واحد پمپ كننده مشترك وجود دارد كه براي تمام سيلندرها سوخت تحت فشار ارسال مي دارد

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *