کار افرینی با موضوع توليد پوره ميوه

معرفی محصول

ميوه و مركبات به عنوان يكي از منابع اصلي و مهم تأمين ويتامينها، املاح، پروتئينها، فيبر، انـرژي و ديگر مواد غذايي مورد نياز بدن انسان ميباشد. از اينرو از ديرباز مصرف اين محصولات همواره مورد توجه بوده و هر كس سعي ميكند به نوعي مصرف اين محصولات را در رژيم غـذايي خـود قـرار دهـد.
ليكن مشكلي كه همواره در خصوص اين محصولات مورد توجه بوده اسـت نگهـداري سـبزي و ميـوههـا براي بلندمدت بخصوص براي فصولي از سال كه امكان دسترسي به انواع تازه آنها وجود ندارد، ميباشد.
از طرف ديگر شكل مصرف نيز يكي ديگر از انتظارات و خواستهاي بازار است. شكل مصرف علاوه بـر توسعه مصارف غذايي محصولات كشاورزي، شرايط را براي تأمين نياز گستره وسيعي از ذائقه هاي مردم فراهم ميسازد و بدينوسيله با ايجاد طعم و مزه گوناگون و همچنين كاهش برخي اثرات نامطلوب مصرف روي گروهي از مردم بخـصوص كودكـان، سـالمندان و بيمـاران مـصرف مناسـب و دلچـسب را بـراي گروههاي فوق نيز فراهم ميسازد.

موارد مصرف و كاربرد

پوره ميوه، در واقع خمير ميوه است كه پوست، هسته، دم و كليه قسمتهاي نامطلوب آن گرفته شده و همچنين آب آن نيز كاهش پيدا كرده است. بنابراين بـا توجـه بـر شـكل پـوره، مـوارد كـاربرد آن را
ميتوان به صورت زير معرفي كرد.

توليد لواشكها

لواشكها عمدهترين مصرف كننده پوره ميوه ها ميباشد. در اصطلح علمي لواشك تركيبي از پوره انواع مختلف ميوه ها است كه به صورت خشك و ورقه هاي نازك توليد و عرضه ميگردد.

توليد غذاي كودك

يكي ديگر از موارد مصرف پورهها، توليد غذاي كودك است كه در اين محصولات پـوره بـه صـورت تركيب با ساير مواد غذايي مشاركت دارد.

مصرف به صورت مستقيم

در برخي كشورها، پوره به صورت مستقيم و به عنوان تنقلات مصرف دارد كـه البتـه در ايـن حالـت پوره بصورت خشك مصرف مي گردد .

-اهميت استراتژيكي كالا در دنيا امروز

محصولات مورد مطالعه طرح حاضر ، هر چند در كليه خانوارها و اقشار مختلف جامعه بعنـوان مـاده غذائي مصرفي داراي كاربرد است ، ولي از نگـاه كـلان مـي تـوان گفـت كـه ايـن محـصولات اهميـت استراتژيك خاصي در داخل كشور و بازارهاي جهاني ندارند و تنها از نگاه يك محصول مصرفي مي تـوان اين محصولات را مورد مطالعه و بررسي قرار داد
.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *