کار افرینی با موضوع تولید پيراهن مردانه

ـ معرفي محصول

پوشاك در كنار غذا و مسكن يكي از سه نياز اصلي بشر محسوب ميشود. صنعت پوشاك را به نوعي مكمل صنعت نساجي مي دانند. اما حساسيت و پويايي صنعت پوشاك به مراتب بيشتر از صنعت نساجي است. اين امر به سبب تنوع بالاي البسه و مد ميباشد .
فعاليت در صنعت پوشاك همواره سادهتر از ساير شاخه هاي صنعتي است، زيرا با حجم سرمايه به نسبت كمتري ميتوان اقدام به خريد ماشينالات و مواد اوليه اين صنعت نمود. در خلال قرن گذشته، صنعت پوشاك به دليل سادگي تجهيزات، سرمايه كم مورد نياز و عمر بالاي ماشينآلات آن، به تدريج خود را به عنوان يك صنعت موفق مطرح كرد. اين ويژگي ها، علاوه بر مزاياي درون ساختاري براي صنعت پوشاك،سبب پيش گرفتن اين صنعت از صنايع مختلف به عنوان اولويت سرمايه گذاري است .
با توجه به اهميت تناوب تغييرات در صنعت پوشاك، محصولات اين صنعت به صورت زير طبقه بندي ميشوند :
ـ محصولات بدون تغيير در طراحي: مانند لباس زير مردانه
ـ محصولات با تغيير كم در طراحي: مانند كت و شلوار كلاسيك مردانه
ـ محصولات با تغيير زياد در طراحي ما: نند انواع كت و ژاكت زنانه
ـ محصولات مدي :
پيراهن مردانه يكي از انواع السبه موجود در صنعت پوشاك ميباشد. پيراهن يكي از پر مصرفترين البسه خصوصا در آقايان مي باشد

اهميت استراتژيكي كالا در دنياي امروز

مبحث مد امروزه بهعنوان يكي از مقولههاي مورد توجه در صنعت توليد پوشاك ميباشد. علاوه بر نوع محصول و كيفيت نهايي آن، ظاهر و شكل لباس نيز از جمله مواردي است كه مورد توجه خريداران امروزي ميباشد. پيراهن از جمله البسهاي است كه از طرف خريدار توجه فراواني به آن ميشود. از اينرو توليد محصول با استفاده از مواد اوليه مناسب و در نهايت توليد اين محصول در شكل و ظاهر مناسب از جمله عواملي است كه در فروش آن مؤثر ميباشد. از اينرو توليد پيراهنهاي با كيفيت و قيمت مناسب و ظاهر آراسته سبب ميشود تا تقاضا جهت آن بيشتر شود. از طرف ديگر با توجه به سهولت توليد اين محصول و فراهم بودن مواد اوليه آن در كشور به برنامهريزي دقيق در توليد اين محصول سبب ميشود تا توليد محصول علاوه بر رفع نيازهاي داخلي و خارجي، سبب ايجاد اشتغال و سوددهي در كشور گردد .

وضعيت عرضه و تقاضا

آمار جمعيتي كشور نشان مي دهد كه در 35 درصد جمعيت 70 ميليون نفري كشور را مرداني تشكيل مي دهند كه مي توانند از پيراهن به عنوان پوشش اصلي خود استفاده نمايند. از طرفي بررسي ها نشان مي دهد كه هر فرد به طور متوسط يك پيراهن در سال خريداري مي نمايد. اين بدين معني است كه در كشور هر ساله به طور متوسط امكان مصرف حدود 25 ميليون پيراهن وجود دارد. اما آمار مصرف اين محصول دركشور نشان مي دهد كه مصرف در كشور بسيار پايين تر از مقدار ذكر شده مي باشد. اين كاهش مصرف به علت عواملي چون وجود محصولات مشابه وارداتي از كشور چين، استفاده از پوشش هاي ديگر و در نهايت هزينه بالاتر اين محصول در مقايسه با پوشش هاي ديگر مي باشد. از اين رو با برنامه ريزي مناسب مي توان ميزان مصرف در كشور را با عدد 25 ميليون در سال نزديك نمود كه اين مساله سبب مي شود علاوه بر ايجاد بازار مصرف براي واحدهاي  تولیدي امكان صدور اين محصول را قيمت تمام شده كمتر به كشورهاي ديگر فراهم نمود.
 

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *