کار افرینی با عنوان تولید یونوپانل

معرفی محصول

یونوپانـل در ابتداي سال 1950 بعنوان ترموپلاستیک انبساطی معرفی گردید. با این حال، تا بعد از جنـگ جهـانی دوم تجاري نشد. فرایند تولید تجاري این ماده بر پایه اکستروژن مخلوط پلی اسـتایرن و پـک عامـل پـف زاي بـا نقطه جوش پایین که در دماي فرآیند مذاب پلیمر، منبسط می شود بوده است که ساختار سلولی ایجاد شـده بعد از سرد شدن، در پلیمر باقی می ماند.
خواص پلیاستایرن بر حسب بلندي و کوتاهی زنجیرههاي پلیمر و تعداد شاخههاي جانبی تغییر میکند. بطور کلی افزایش طول زنجیرهها که معرف وزن ملکولی بالاتر میباشد، باعث اصلاح خواص مکانیکی میگردد، ولی در عین حال تبدیل آن را به اشکال مختلف دشوار میسازد.
ساختمان پلیمري پلی استایرن داراي شبکه منظمی نبوده و بصورت آمورف (غیر کریستال) است و بدین جهت شفافترین نوع پلاستیک میباشد.
اشیاء ساخته شده از پلی استایرن شبیه شیشه بوده و 90 درصد طیف مرئی را از خود عبور میدهند. این خاصیت باعث ابداع کاربردهاي مفیدي براي این پلاستیک گردیده است. نوع معمولی پلیاستایرن تحت فشار شکل اصلی خود را حفظ میکند ولی در مقابل ضربه شکننده میباشد.

کاربرد و مصرف موارد

کاربردهاي یونوپانل خیلی متنوع نیست. این محصول بیشترین کاربرد را در صنعت ساختمان به خود اختصاص داده است. در صنعت ساختمان این محصول به عنوان عایق جهت عایقبندي دیوارههاي ساختمانها
خصوصا دیواره هاي مربوط به سرویس هاي بهداشتی می باشد. از آنجائیکه این محصول در مقابل آب با دوام است و به راحتی از بین نمی رود لذا در عایقبندي سرویسهاي بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد.
همچنین این محصول در بسته بندیهایی که نیاز به مقاومت در برابر رطوبت دارند و همچنین بسته بندي دستگاههاي بزرگ صنعتی استفاده می شود. یونوپانل همچنین بعنوان تابلوهاي مخصوص اطلاع رسانی درمراکز آموزشی
اعم از مدارس، دانشگاهها، مراکز آموزش زبان، آموزشگاههاي رانندگی، مجتمع هاي آپارتمانی،ادارات دولتی و غیردولتی و … مورد استفاده قرار می گیرد.

اهمیت استراتژیکی کالا در دنیاي امروز

یونوپانلها داراي اهمیت فوق العاده اي در دنیاي امروز هستند، بدین معنی که این محصول با توجه به اهمیت عایق کاریهاي صوتی و حرارتی و ضد آب بودن در ساختمانها از اهمیت فوق العادهاي برخوردار است.
بطور خلاصه می توان گفت که این محصول به علت سبکی، عایق بودن صوتی و حرارتی تقریبا جایگزین مواد دیگر مورد استفاده در صنعت ساختمان گردیده است.
 

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *