کار افرینی با عنوان تولید اکسیژن طبی و صنعتی

 
مقدمه :
پروژه های گسترش یافته واحدهای مختلف صنایع دریایی، از رکورد خارج شدن پروژه نیروگاه اتمی، اجرای فازهای مختلف پروژه عسلویه و همچنین در سطح کوچکتر واحدهای منطقه ای می توان به عنوان نمونه بحث فوق مورد بررسی قرار داد.
ایجاد پروژه های فوق به غیر از اینکه به صورت مستقیم اشتغالزایی نموده در راستای نیازهای روزمره موجبات ایجاد اشتغال به صورت غیر مستقیم نیز می نماید. به طور مثال توسعه صنعت حمل و نقل یا موارد دیگر.
در هر نوع فعالیتی که به نوعی با آهن آلات سروکار دارد نیاز به کپسول اکسیژن خواهد بود.
در ضمن در بیمارستان ها و درمانگاه ها نیز کپسول اکسیژن مصرف دارد.

میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات وارداتی ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور.
 

1 6  – وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 15 نفر میباشد . 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

نظر به اهمیت موضوع و گستردگی استفاده از گازهای طبی در درمان و با توجه به اینکه گاه و بیگاه در بعضی از مراکز درمانی کشور با یک اشتباه ساده در نحوه استفاده ، بی توجهی به خلوص و ناخالصی گازها ، عدم استفاده از اتصالات مناسب ، بی دقتی در رنگ آمیزی و انجام ندادن آزمونهای دوره ای سیلندرها ، اهمیت ندادن به نکات ایمنی و کیفی اتاق مرکزی گازها و همچنین فراموشی موضوع مهمی چون آموزش پرسنل مرتبط با این امور ، زندگی یک یا چند بیمار به خطر افتاده و اتفاقات ناگوار آشکار و پنهانی به وقوع می پیوندد

گازهای طبی

گازهای طبی شامل کلیه گازهای بیهوشی ، گاز اکسیژن ، دی اکسید کربن و هوای فشرده می باشد که در این دستورالعمل به دلیل گستردگی موضوع فقط به گازهای NO2 , O2 , CO2 و هوای فشرده اشاره می شود . ضمن اینکه اختصارا“ به سیستم خلاء نیز اشاره شده است . 

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *