کسب در امد با عنوان تولید بتن آماده

پیشگفتار

با استفاده از این طرح هاي تولید بتن آماده از هدر رفتن سیمان و بتن در سازه هاي ساختمانی جلوگیري می شود طرح اختلاط بتن طبق روش هاي بومی تهیه شده و از مواد افزودنی استفاده درستی می شود از قطعات پیش ساخته بتنی بیشتر در ساخت و ساز استفاده می شود و از همه مهمتر با تولید سیمان بنایی و ملات خشک آماده تحولی در مصرف سیمان صورت می گیرد. مزایاي ملات آماده خشک بالا بردن سرعت کار در پروژه هاي عمرانی، ساخت و ساز شهري، کاهش زمان ساخت و هزینه تولید مسکن، فرموله شدن آن در آزمایشگاه هاي استاندارد ملات ساختمان، جلوگیري از هدر رفتن سیمان، سهولت در امر حمل و نقل و سهولت در نظارت و کنترل ساخت وساز ها می باشد.
 

ایستگاه تولید بتن

کارگاههایی هستند که بتن را با مقیاس صنعتی و یا تحت شرایط ویژه تهیه کرده و به مصرف کننده عرضه میکنند.
مقیاسی متناسب با نیاز پروژه در منطقٔه عملیاتی خود دارند.. در مدیریت ایستگاه تولید بتن علاوه بر مباحث در پروژههاي بزرگ عمرانی مانند راهسازي، سد سازي و برج سازي پیمانکاران نیاز به یک ایستگاه تولید بتن باتئوري و آزمایشگاهی پیرامون بتن و تکنولوژي و طرح اختلاط آن مباحث دیگري مانند تولید بهینه، مدیریت زمان، مهندسی سیستم، حسابداري و بازاریابی نیز مطرح اهمیت دارد.
بتن در مفهوم وسیع به هر ماده یا ترکیبی که از یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی شدن تشکیل شده باشد اتلاق می شود. این ماده چسبنده عموما حاصل فعل و انفعال سیمانهاي هیدرولیکی و آب می باشد. حتی امروزه چنین تعریفی از بتن شامل طیف وسیعی از محصولات می شود. بتن ممکن است از انواع مختلف سیمان ونیز
پوزولان ها، سرباره کوره ها، مواد مضاف، گوگرد، مواد افزودنی، پلیمر ها،الیاف و غیره تهیه شود. همجنین در نحوه ساخت آن ممکن است حرارت، بخار آب، اتوکلاو، خلا، فشارهاي هیدرولیکی و متراکم کننده هاي مختلف استفاده شود.
 

طبقه بندي براساس شکل ظاهري

در استاندارد ASTM سنگها از لحاظ شکل ظاهري به پنج گروه تقسیم شده اند
:کاملا گردگوشه، گردگوشه، نسبتا گردگوشه، نسبتا تیزگوشه و تیزگوشه.
در استاندارد BS این نامگذاري به صورت:گردگوشه، بی شکل-بی نظم، پولکی، تیزگوشه، طویل، پولکی طویل می باشد.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *