کار افرینی با موضوع تولید بستنی
-
معرفي محصول
بستني يك فرآورده شيري ويا از اب ميوه لذيذ ، مطبوع و خوشايند ذائقه است كه در تمام فصول سال مخصوصا بهار و تابستان مصرف كنند گان فراوان دارد ، اگر بستني به نحوه بهداشتي و با رعايت اصول استاندارد تهيه و بسته بندي شود و به دست مصرف كننده برسد ، علاوه بر ايفاي نقش يك فرآيند تفنني ، منبع سر شاري از مواد انرژي زا جهت سوخت و ساز بدن خواهد بود بستني در انواع مختلف به قشر خاصي از جامعه محدود نبوده ، و كليه افراد بخصوص طبقات جوان تر مصرف كنندگان عمده ان محسوب می شوند.
معرفي انواع و كاربردهاي محصول:
1ـ بستني خامهاي
2-1- حالت عمومي: منظور بستنيهائي است كه حداقل حاوي 8 درصد ) بر حسب گرم نسبت به وزن محصول نهائي ( چربي شير بوده و ماده خشك آن حداقل 32 درصد ) بر حسب گرم نسبت به وزن محصول نهائي ( باشد.
2-2- ميوهاي: وقتي مقدار ميوه خورد شده يا عصاره ميوه به حداقل 15 درصد برسد ) در مورد ليمو ده درصد ( حداقل مقدار چربي بايد 6 درصد و حداقل ماده خشك 30 درصد باشد.
2-3- تخم مرغي: درصورتي كه به بستني تخم مرغ اضافه شود بستني بايد با بند 2) ـ (1 مطابقت داشته و به علاوه بايد حداقل داراي 7 درصد زرده تخم مرغ مايع يا معادل آن به شكل خشك باشد.
3- بستني شيري
3-1- حالت عمومي: منظور بستنيهائي است كه حداقل حاوي 3 درصد ) برحسب گرم نسبت به وزن محصول نهائي ( چربي شير بوده و ماده خشك آنها حداقل 28 درصد ) برحسب گرم نسبت به وزن محصول نهائي ( باشد.
3-2- ميوهاي: روي بستهبندي بايد كلمه ) بستني شيري ( ذكر شود.
مثال: بستني توت فرنگي ) بستني شيري)
همانطور که قبلا بيان شد بستني يک کالاي مصرفي است ، و مي توان به آن به عنوان يک تامين کننده
ويتامين هاي و يا يک مکمل غذايي نگاه نمود.
7-1- بررسي کالاهاي جايگزين و تجزيه و تحليل اثرات آن بر مصرف محصول:
با توجه به ايکه در تهيه بستني ماده اوليه شير مي باشد ، در مواقعي که خط توليد بستني فعال نمي باشد مي توان ساير محصولات لبني را توليد نمود.
طبق بررسي هاي ميداني انجام شده ، توليد کنندگان بستني به مدت 8 الي 10 ماه محصول خود را توليد و انبار مي کنند ( با توجه به اين مسئله که در برخي از فصول تقاضاي بستني کاهش مي يابد ) و در هنگامي که خطوط بستني فعال نمي باشد به توليد ساير محصولات لبني مي پردازند و به طور کلي توليد کنندگان محصولات لبني بستني هم توليد مي کنند.