کارافرینی با موضوع  تولید بلوک ساختمانی از پلی استایرن

نام و کاربرد محصول

پلی استایرن انبساطی یا به اختصار EPS که از نظر ظاهری مانند فوم پلی استایرن ضد آتش می باشد گرانولی سبک و سفید رنگ است. این ماده اولین بار در سال 1950 تولید گردید. انبساط ایـن محـصول در اثر وجود مقداری گاز پنتان است که به صورت حل نشده در هنگام تولید در داخل آن محبوس می شـود.
این گاز در اثر حرارت ناشی از بخار آب از داخل دانـه هـای پلـی اسـتایرن خـارج شـده و باعـث انبـساط آن می گردد. در اثر خروج این گاز حجم دانه های پلی استایرن تا 40 برابر اندازۀ اولیۀ آنها افزایش می یابد. بعـد
از عملیات انبساط، دانه های منبسط شده بر حسب نوع کاربرد قالب گیری می شوند.
پلی استایرن انبساطی محـصولی اسـت کـه بـرای محـیط زیـست و انـسان مـشکلی ایجـاد نمـی کنـد. عـدم آسیب رسانی به محیط زیست در تمام مراحل ساخت، کاربرد و بازیافت یا دور ریزی ایـن محـصول بـه چـشم می خورد. فوم پلی استایرن ضد آتش در واقع پلی استایرن مقاوم در برابر آتش می باشد.
 

ویژگیهای فوم پلی استایرن ضد آتش

– عایق حرارتی خوب
– خواص مکانیکی ایده ال (مقاومت در برابر فشار و میرا نمودن شوک وارده)
– غیر حساس بودن به آب
– توانایی قالبگیری و برش در اشکال مختلف
– امکان بازیافت
– هزینه کم به ازای واحد حجم
– بالا بودن نسبت سفتی به وزن به طوری که قطعات سـاخته شـده دارای وزن کـم و اسـتحکام خـوب
هستند.
– دانسیته پایین
 

2 بررسی قیمت فروش محصول مشابه

پارامترهای مختلفی بر قیمت محصول موثر خواهند بود که برخی از پارامت رهای مهم در ذیل شرح داده شـده
است:
1 -قیمت مواد اولیه مصرفی که یکی از مهمترین هزینه های متغیر تولیـد مـی باشـد و نقـش عمـدهای را در تعیین قیمت تمام شده محصول دارد.
2 -منطقه جغرافیایی احداث واحد به خصوص از لحاظ دسترسی به منابع تامین مواد اولیه و کانونهای مصرف محصول، هزینه های مربوط را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
3 -نوع تکنولوژی مورد استفاده از طریق تاثیر بر سرمایه گذاری ، کیفیت محصول تولیدی و میزان ضـایعات و … بر قیمت فروش محصول موثر خواهد بود.
4 -هزینه نیروی انسانی مورد نیاز تاثیر مستقیم در هزینههای متغیر تولید و قیمت تمام شده محصول دارد.
5 -ظرفیت تولید واحد بر روی قیمت فروش محصول موثر است، به این ترتیب که افـزایش ظرفیـت تولیـد از طریق سرشکن نمودن هزینههای سربار باعث کاهش قیمت تمام شده محصول میگردد

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *