کار افرینی با عنوان پمپ ترمز

پمپ ترمز

پمپ ترمز در سیستم ترمز، فشار هیدرولیکی لازم را جهت عمل ترمز گیري تولید میکند و نیروي مورد نیازش را از پدال ترمز و بوستر می گیرد و آن را مستقیماً به سیستم ترمز اصلی اعمال میکند.
در واقع پمپ ترمز محرك سیستم ترمز بوده و علاوه بر ایجاد فشار جهت ترمز گرفتن روغن ترمز را نیز ذخیره می کند.
پمپ ترمز شامل قطعاتی از قبیل : پوسته، پیستون ها، کاسه نمدهاي اولیه و ثانویه، مخزن روغن، فنر و غیره می باشد

علل تعویض قطعه پمپ ترمز عبارتند از:

1-پایین گرفتن ترمز یا ضعیف بودن ترمز
2-روغن ریزي از پایه هاي مخزن
3-خالی کردن ترمز در حین فشردن پدال ترمز(مشروط به سلامت بوستر)
4-خرابی سنسور مایع ترمز داخل مخزن
5-روغن ریزي از محل اتصال به بوستر

ترمز بوستري

اکثر خودروها به سیستم ترمز بوستري مجهزند. در این نوع سیستم وارد کردن نیروي نسبتاً کمی بر پدال ترمز براي کاهش سرعت یا متوقف کردن خودرو کافی است. در صورتی که موتور خاموش باشد یا بوستر خراب
شده باشد، ترمز عمل می کند، اما راننده باید نیروي بیشتري به پدال ترمز وارد کند.

تنظیم کننده هاي خودکار ترمز کاسه اي

بیشتر ترمز هاي کاسه اي خود تنظیمند تا بتوانند سایش لنت را جبران کنند. دو نوع تنظیم کننده خودکار مورد استفاده در ترمزهاي با کفشک عقب و جلو عبارتند از :

تنظیم کننده خودکار یکباري :

در این نوع وقتی که خلاصی بین لنت و کاسه به اندازه معینی رسید، فقط
یک بار کفشکها را تنظیم می کند. پس از آن تنظیم مجدد امکان پذیر نیست و کفشکها را باید عوض کرد و تنظیم کننده خودکار را دوباره آماده کار ساخت.

تنظیم کننده خودکار تدریجی :

در اینجا وقتی که فاصله لنت با کاسه به اندازه اي برسد که براي پیچیدن
پیچ تنظیم کافی باشد، این تنظیم کننده کفشک را به طرف کاسه می راند. تنظیم در هنگام ترمز گرفتن، در حین حرکت رو به جلو یا عقب، انجام می شود. وقتی کفشک ترمز باز می شود، فنر برگشت پیچ تنظیم اهرم
تنظیم را به طرف بالا می راند

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *