کار افرینی با عنوان روغن کشی از دانه های روغنی

دلایل انتخاب طرح :

این طرح یکی از طرح های پر سود  و دارای بازده بالا در صنعت کشاورزی میباشد ، در حال حاضر قسمت اعظم نیاز صنعت کشاورزی کشور به این محصول از طریق واردات تامین می گردد ، ایجاد خودکفایی در این بخش علاوه بر این که از وابستگی های موجود می کاهد هم باعث اشتغالزایی در داخل کشور می شود و هم باعث مانع از خروج ارز از کشور می شود.
 

1 5 میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

علاوه بر اشتغالزایی مناسبی که این طرح می تواند ایجاد نماید ، سودآوری اقتصادی آن نیز می تواند قابل توجه باشد و همچنین می تواند صنعت کشاورزی کشور را در این بخش را به سوی خودکفایی در کنار کیفیت بالاتر  سوق دهد.
 

1 6  – وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 26 نفر میباشد .

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

مصرف انواع روغن‌های خوراکی در کشور ما با توجه به محدودیت میزان روغن استحصالی از انواع دانه داخلی، به طور عمده از طریق واردات تأمین می‌شود. واردات نیز به صورت واردات انواع روغن خام، انواع دانه روغنی و روغن ساخته شده است. با عنایت به اینکه براساس قانون برنامه چهارم توسعه و قوانین بودجه سنواتی تأمین بخشی از کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در زمره تعهدات و تکالیف دولت قرار دارد (تا قبل از هدفمند شدن توزیع یارانه کالا‌های اساسی)، از این رو، هر سال با تصویب هیأت وزیران بخشی از میزان روغن خام وارداتی مورد نیاز برای انجام به موقع تعهدات سال آینده (به طور معمول۵۰ درصد روغن مورد نیاز) خریداری و وارد کشور می‌شود البته به دلیل ملا‌حظات امنیتی طی دو سال اخیر صد در صد روغن مورد نیاز در سال قبل خریداری شده است که با تصویب شورای اقتصاد میزان نهایی تعهدات و یارانه مورد نیاز (تفاوت قیمت خرید و فروش) مشخص و ابلا‌غ می‌شود.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *