کار افرینی با موضوع سردخانه عمومی شهر طبس

مقدمه
قرار است سردخانه ای در شهر طبس برای تأمین 000/45 نفر ساخته شود. در این سردخانه گوشت گاو و گوسفند و مرغ از اول تیرماه تا آخر شهریور ماه توسط  اهالی کشتار شده و وارد سردخانه می شود و پس از 24 ساعت نگهداری برای مصرف روز بعد به بازار عرضه می شود. گوشت های ذخیره شده تا اول دیماه نگهداری و از اول دیماه تا آخر اسفند به ترتیب به طور مساوی هر روز به بازار عرضه می شوند (فرض بر آنستکه در این سه ماه کشتار وجود ندارد).
سیب و هلو برای مصرف یک ماه جمعیت در اواخر مرداد ماه وارد سردخانه می شود (که برای بالا نرفتن از سردخانه به برش این محصول را بصورت 15 روزه در نظر گرفته ایم).

3 فرضیات :

مبرد R-22 ، درجه حرارت راهروها 21C است و درجه حرارت پیش سرد کن 1C- و ارتفاع سردخانه 5m است ارتفاع اتاقهای انجماد سریع 2m و سردخانه بصورت سوله در نظر گرفته شده است.
در دنباله مقدار مصرف سرانه متوسط در سال و مقدار مصرف روزانه هر نفر و مقدار محصول که قرار است در سردخانه نگهداری شود را به صورت یک جدول ارائه می شود.

6 ضخامت عایق برای اتاق های مختلف

مقدار ضخامت عایق حرارتی (پلی استیرن) برای اتاقهای  مختلف با توجه به دمای آن اتاق. مصالح و ضخامت آنها در دیوارها و سقف و کف سردخانه :
دیوارهای اطراف اتاقهای انجماد سریع، نگهداری میوه و گوشت
سقف داخلی اتاقهای سردخانه و سقف کاذب داخل راهروها
سقف خارجی نیز بصورت سوله می باشد (چون سردخانه را بصورت سوله در نظر گرفته ایم).
1-7 محاسبه مقدار ضریب حرارتی (u) :
این مقدار را با استفاده از ضخامت با عایق حرارتی (پلی استرین) و مقدارk آن از جدول (1-3) مقدار ضریب حرارتی دیوارهای مختلف سردخانه را بدست می آوریم.
مثال : برای دیوارهای اتاق گاو و گوسفند و مرغ :
0.03b  Þ152.4     k   Þ   تبدیل به mm : ضخامت عایق (گا)
w/mk 2156 = u با میانیابی

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *