کار افرینی با موضوع سنگ بری سخت بر (برش سنگ نمای گرانیتی)

مقدمه :

سنگ به موادی از پوسته زمین اطلاق می‌شود که از یک یا چند کانی که با یکدیگر پیوند یافته اند، درست شده است. زمین شناسان ، بر پایه مشاهدات انجام شده ، سنگهای زمین را از نظر منشا به سه گروه اصلی تقسیم کرده اند که عبارتند از :

سنگهای حد واسط

سنگهای آذر آواری و توفها : این سنگها ، جزو سنگهایی هستند که از نظر ماده اولیه جز سنگهای آذرین و از نظر محل و طرز تشکیل جز سنگهای رسوبی هستند.
میگماتیت‌ها : میگماتیت‌ها در زبان یونانی به معنی اختلاط است و عبارت از سنگی مرکب و ناهمگن که قسمتی از آن رنگ روشن و ظاهر گرانیتی داشته و قسمت دیگر از نوع گنیسی و از کانیهای تیره تشکیل شده است. این سنگ حد واسط سنگهای آذرین و دگرگونی است.

– وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 21  نفر میباشد .
 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

صيقلي كردن و سنگ زدن عبارتست از تراش فلزات توسط چرخ هاي سنباده كه ابزار برش ماشين هاي سنگ زني را تشكيل مي دهد. در قديم از چرخ سنباده هائي كه از ماسه ساخته شده بودند براي تيز كردن ابزارهائي كه جنس آن ها از فولاد كربن دار بود استفاده مي كردند و مخصوصاً در موقع رفع معايب حاصله از عمليات حرارتي روي قطعاتي كه در ساختمانشان فولادهاي سخت شده بكار برده شده بود، لزوم عمل كاملاً محسوس بود، زيرا بعلت جزئي بودن معايب، فقط قشر بسيار نازكي ميبايست از رويشان سائيده مي شد. صاف كردن و تراش فلزات بوسيله سنگ سنباده از دير زمان در صنايع فلزكاري با همان روش هاي ابتدائي متداول بوده است تا آنكه در سال 1870 ميلادي نخستين ماشين  سنگ سنباده «گردساب» با شكلي شبيه به انواع امروزي آن ساخته شد، اين شيوه فلزسائي كه مزاياي زيادي را نيز بهمراه داشت در ماشين سازي براي خودش جا باز كرد و چون ضرورت زمان هم ايجاب مي كرد، انواع مختلف ماشين هاي ساينده در كارخانجات طراحي و ساخته شدند

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *