کار افرینی با موضوع تولید بیواتانول

روش تولید و تکنولوژي مورد نظر

الکل به دو روش کلی تخمیر هیدروکربورها و روش سنتز مواد نفتی انجام میگیرد. در روش نفتی از طریق ترکیب گاز سنتز حاوی هیدروژن و منواکسید کربن و یا ترکیب اتیلن با آب در شرایط خاص الکل اتیلیك تولید میشود.
این روش بدلیل استفاده از مواد گرانقیمت نفتی، تکنولوژی خاص و سرمایه گذاری ارزی باال، تا کنون در کشور اجرایی نشده است.
در کشورهایی نظیر ایران که مواد قندی و هیدروکربوری، بعلت کشاورزی بودن آنها،فراوان و ارزان بوده و میتوانند برای این منظور مورد استفاده قرار گیرند، روشهای شیمیایی و سنتز مواد نفتی رواج نیافته و مقرون بصرفه نمی باشد.
روش دیگر تولید اتانول که در جهان و در کشورهای در حال توسعه رایج بوده و مناسب سرمایه گذاری بصورت صنایع کوچك است، روش تخمیری می باشد. در این روش عمدتا مواد اولیه محصولات نشاستهای و قندی نظیر
غالت، سیب زمینی، مالس نیشکر و مالس چغندرقند )قبل از ورود به دستگاه استفن( و محصولاتی نظیر آنها
تشکیل داده که از طریق تخمیر هیدورکربورهای مشتق از مواد قندی و نشاسته های محصولات، میتوان اقدام به تولید الکل اتیلیك نمود.

ظرفیت اسمی و عملی سالانه

با توجه به مقادیر پیش بینی شده تقا ضا برای الکل سوختی در سالهای آتی، مطالعه و برر سی ظرفیت ما شین آلات و میزان سرمایه گذاری و همچنین مطالعه اقتصادی  طرح ظرفیت ا سمی طرح 000،500،4 لیتر در سال معادل 15000 لیتر در روز در نظر گرفته شده است.
ظرفیت این واحد بر اساس روش تولید و به دلیل نوبودن ماشین آالت نزدیك به ظرفیت اسمی میباشد. از آنجا که ظرفیت ا سمی قابلیت تولید در شرایط ایدهآل میبا شد، با در نظر گرفتن عوامل پیشبینی ن شده توقف کار و همچنین تعمیر و نگهداری راندمان این واحد 90 درصد در نظر گرفته میشود

مواد اولیه، كمکی و مصرفی

مواد اولیه این واحد از دو نوع ماده اولیه اصلی و مواد تغذیه کننده و کمکی برای پخش تخمیر و تولید یوور می باشد که از طریق منابع داخلی قابل تامین است.
 

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *