کسب در امد با موضوع تولید هنگ

تاریخچه

در گذشته پهلوانان و رزم آوران ایران قدیم در مبازرات جنگی و نمایشات سلحشوري خود از تیروکمان استفاده میکردند که در ساخت آن زه بکار برده می شد. زه را از تاباندن روده گوسفند و بز تهیه می کردند.
علاوه بر کمان تیراندازي براي ساختن عزبان – کمان حلاجی- سیم تار- شلاق چهارپایان و نظایر آن نیز از زه استفاده می کردند.
باید دانست به همان نسبت که زه سخت وناگسستنی است بعمل آوردن آن نیز کاري بس سخت و دشوار می باشد. علاوه بر روده گوسفند، روده بره که باریک ، کم وزن و ظریف تر از روده گوسفند است در تهیه نخ بخیه
جراحی ، تارهاي راکت تنیس ، سیم تار و ویولون و در بعضی ماشین آلات صنعتی بکار برده می شود

مزایاي صادرات روده

روده تنها کالاي صادراتی است که اثر ضد تورمی دارد. بدین معنی که هرچه صادرات و قیمت صادراتی آن بالا رود قیمت گوشت کاهش می یاید.
فرآیند تولید و صادرات روده هیچگونه ارزبري ندارد.تمام مراحل به عمل آوردن این کالا با دست و ظرافت خاصی انجام می گیرد. بنابراین نیروي انسانی زیادي مشغول به کار خواهند شد
روده ایران بعد از زغفران و خاویار در دنیا مقام سوم را دارد و از نظر کمی و کیفی مقام اول را دارد

در ادامه بحث به سایر مصارف روده خواهیم پرداخت :

1 -نخ بخیه :

تقریبا همه مردم با اصطلاح بخیه آشنا هستند و خیلیها هم حداقل یک بار در زندگی این بخیهها را بر روي بدن خودشان دیدهاند. بخیه زدن تکنیکی براي بستن زخم است .به طور کلی اگر یک زخم سطحی و کم عمق باشد، بسیاري از جراحان و پزشکان تمایل دارند که آن را، تنها با یک پاکسازي، میکروبزدایی و سپس یک پانسمان ساده درمان کنند. اما اگر عمق زخم زیاد باشد یا لبه هاي زخم از هم دور باشند، دیگر اکتفا به این اقدامات ساده کارساز نیست و این زخمها به شدت در خطر عفونت هستند. در ضمن ترمیم آنها باعث به جا ماندن اثري میشود که بدشکل و نامناسب است.

2-آلات موسیقی:

اکثر آلات موسیقی منجمله تار تار داراي 6 سیم فلزي است و همچنین تار داراي 28 پرده است که 15 پرده آن سه لایی و 13 پرده آن چهار لایی بسته شده است . جنس این پرده ها از زه یا روده گوسفند است .

3 -صنایع دستی از جمله گیوه :

4-تجهیزات تیراندازي با تیروکمان :

عبارتند از:
1 .کمان و زه کمان
2 .تیر
3 .محافظ بازو
4 .جاي تیر

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *