کار افرینی با موضوع  مزرعه گز روغني

-معرفي درخت گز روغني ( مورينگا)

درخت گز روغن (Moringa) ،گياهي است با ارزش كه تمامي بخشهاي آن قابل استفاده و بهره برداري ميباشد و به دليل فوايد فراوان اين درخت ، “درخت معجزه “لقب گرفته است. در اين مقاله دو گونه oleifera.M وperegrine.Mگونه موجود در ايران) معرفي ميگردد. با جستجوي كوتاهي
درميابيم كه به علت خواص دارويي ، بهداشتي و غذايي ، برگ، دانه ، گل، چوب و…. مورينگا در جهان به طور گسترده اي مورد مصرف تجاري قرار گرفته و درآمدزايي و اشتغال زايي بالايي را براي كشورهاي توليد كننده محصولات آن به ارمغان آورده ، و با توجه به اين موضوع كه در ايران، گياهي ناشناخته باقي مانده و تنها به صورت محلي؛ در استانهاي جنوبي كشور به طور بي رويه مورد بهره برداري قرار ميگيرد،موجبات انقراض آن را فراهم كرده است و از آنجايي كه در بسياري از موارد، خواص مشابهي براي گونه
هاي آن ذكر شده، بر خود لازم دانستم كه ابتدا در مورد گونه oleifera.M و موارد استفاده آن در جهان توضيحاتي داده و سپس گونه peregrine.FioriM معرفي شود.
نكته قابل ذكر ديگر ، رشد و تكثير مورينگا در شرايط سخت بياباني ، سنگلاخي و كم آبي است، كه با توجه به اقليم كشور عزيزمان، ايران، مي توان از آن در طرح هاي بيابان زدايي و تثبيت خاك استفاده نمود.
با اميد به اين كه از اين نعمت الهي به طور مناسب و بهينه بهره ببريم

وضعيت تأمين نيروي انساني و تعداد اشتغال :

نيروي انساني مورد نياز براي مجتمع كشت و صنعت مجموعا 24 نفر شامل حداقل 4 نفر اشتغال دائم و 20 نفر اشتغال فصلي ميباشد و ميتوان آنها را به بخشهاي مديريت، مهندسين، كاركنان خط توليد، آزمايشگاه، تعميرات و نگهداري،تأسيسات، كاركنان اداري و امور مالي و بازرگاني و امور خدمات و تداركات و پشتيباني و كارگران ماهر و نيمه ماهرتقسيم نمود كه خود شامل دو بخش توليد و غيرتوليد ميباشند كه در جداول ذيل ارايه شدهاند.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *