کار افرینی با موضوع معدن سنگ مرمریت

 

1 مقدمه :

نوعي سنگ آهك است كه تحت فشار و حرارت زياد دگرگون شده است. در اين دگرگوني بلورهاي ريز كلسيت مجددا” متبلور مي شوند و بصورت بلورهاي درشت در مي آيند. رگه هاي موجود در سنگ مرمريت مربوط به ناخالصي هاي موجود در سنگ آهك اوليه است. مرمريت ها كه از متامورفيسم سنگهاي آهكي اوليه حاصل شده اند, بر حسب درجه متامورفيسم و رشد كريستالها, ممكنست سنگهاي تزئيني مختلفي را با نامها و بافتهاي متفاوت ريز و درشت تشكيل دهند.
مرمريت درشت بلور, سفيد يا خاكستري روشن تا كرم را اصطلاحا” كريستال و مرمريت كريستال سفيد را اصطلاحا” سنگ چيني مي گويند.
 

میزان مفید بودن طرح برای جامعه :

این طرح از جهات گوناگون برای جامعه مفید است ، شکوفایی اقتصادی و خودکفایی در تولید یکی از محصولات ، سوددهی و بهبود وضعیت اقتصادی ، اشتغالزایی ، استفاده از نیروی انسانی متخصص در پرورش کالای داخلی و بهره گیری از سرمایه ها و داشته های انسانی در بالندگی کشور .
 

1 6  – وضعیت و میزان اشتغالزایی :

تعداد اشتغالزایی این طرح 21 نفر میباشد .
 

تاریخچه و سابقه مختصر طرح :

  سنگ مرمریت چیست؟

سنگ مرمریت نوعی سنگ آهک است که به رنگ‏های گوناگون یافت می‏شود. مرمریت سفید از زمان‏های گذشته در ساختمان سازی کاربرد داشته است. مصری‏ها و یونانی‏ها از این سنگ برای ساختن معابد خود استفاده می‏کردند. این سنگ در برابر گرما، سرما و باران مقاوم است.
 

سنگ مرمریت چگونه به وجود می‏آید؟

وقتی سنگ آهک در اعماق زمین به مدت طولانی تحت حرارت و فشار زیاد قرار می‏گیرد، دگرگون شده، به سنگ مرمریت تبدیل می‏شود. ماده اصلی سازنده سنگ مرمریت، کربنات کلسیم است. برخی از انواع سنگ مرمریت دارای 99 درصد کربنات کلسیم‏اند. وجود املاح آلومینیم و منیزیم در سنگ مرمریت باعث تنوع رنگ در آن می‏شود. مرمریت خالص کاملاً سفید رنگ است.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *