کار افرینی با موضوع چیپس

معرفی  محصول
واژه فرآورده های سوخاری سيب زمينی به طور عمده به چيپس و فرنچ فرايز (خلال سوخاری) اتلاق ميشود.
چيپس يک واژه آمريکايي است که به برش نازک سيب زمينی در چربي يا روغن گفته ميشود، در انگلستان نام” کريسپ” را بر روی اين فرآورده گذاشته اند.
چيپس تا رطوبت 2 درصد در روغن سرخ ميشود. رنگ زرد روشن با طعم و مزه مطلوب و بافت ترد دارد. علاوه بر اين چيپس بايد کمتر از 15 درصد تاول و کمتر از 10 درصد عيوب جزئی و کمتر از 5 درصد عيوب عمده داشته باشد و ميزان چربی آن نيز بايد بين 40-32 درصد باشد.
بررسی و ارائه استانداردها
استاندارد تعيين و تدوين شده توسط موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران که اجراي آن با كسب موافقت شورايعالي استاندارد اجباري اعلام شده است در مورد اين محصول با شماره 3575 و با موضوع ” آئين کار توليد قطعات سيب زمينی سرخ شده در روغن” و استاندارد شماره 3764 ” ويژگيهاي تكه‏هاي سيب زميني سرخ شده در روغن (چيپس)” ارائه شده است.
اين استاندارد در مورد انواع تكه‏هاي سيب زميني سرخ شده در روغن خوراكي اعم از برگه، خلال رشته‏اي و خلال درشت كاربرد دارد.
در اين استاندارد واژه‏ها و اصطلاحات با تعاريف زير بكار برده مي‏شوند.
1- برگه سيب زميني: به تكه‏هاي ورقه شده سيب زميني اطلاق مي‏شود كه به ضخامت يكنواخت 2- 1ميلي‏متر برش داده شده و در روغن خوراكي سرخ گرديده و مي‏تواند به آن نمك و ادويه افزوده باشد.
3- خلال رشته‏اي: به تكه‏هاي سيب زميني اطلاق مي‏شود كه به قطر 5-1 ميلي متر و به طول  6-2 سانتي‏متر برش داده شده و در روغن خوراكي سرخ گرديده و مي‏تواند به آن نمك و ادويه افزوده باشد.
بررسی و ارائه اطلاعات لازم در زمينه قيمت توليد داخلی و جهانی محصول
پارامترهای مختلفی بر قيمت محصول تاثير ميگذارند که برخی از آنها در ذيل شرح داده شده است:
1- قيمت مواد اوليه مصرفی که يکی از مهمترين هزينه های متغير توليد مي باشد و نقش عمده ای را در تعيين قيمت تمام شده محصول دارد.
2- منطقه جغرافيايي احداث واحد به خصوص از لحاظ دسترسی به منابع تامين مواد اوليه و کانونهای مصرف محصول، هزينه های مربوطه را تحت تاثير قرار ميدهد.
3- نوع تکنولوژی مورد استفاده از طريق تاثير بر سرمايه گذاری، کيفيت محصول توليد شده و ميزان ضايعات و … بر قيمت فروش محصول موثر است.
4- هزينه های نيروی انسانی مورد نياز تاثير مستقيم بر هزينه های متغير توليد و قيمت تمام شده محصول دارد.

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *