کسب در امد با عنوان کشتارگاه صنعتی طیور

توصیف طرح:

امروزه با توجه به اهمیت کنترل بهداشتی محصوالت غذايی، احداث کشتارگاه های صنعتی می بايست توسعه يابد. در اين راستا بسته بندی مرغ منجر به ارتقاء کیفیت بهداشتی فرآورده، فراهم شدن امکان پیگیری
شکايات و مطالبات قانونی در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی، آگاهی از تاريخ تولید و انقضاء، شرايط نگهداری، مدت زمان مصرف فرآورده  اطالعات و سایر  توصیه های بهداشتی از طريق مندرجات روی بسته بندی می گردد.
هدف از اين مطالعه بررسی احداث کشتارگاه تمام صنعتی با رويکرد صادراتی در جهت تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ در استان لرستان می باشد.در اين طرح محصوالت استحصال شده از ذبح مرغ به روش صنعتی می باشد.
 

-هدف از اجراي طرح

هدف از اين مطالعه بررسی احداث کشتارگاه تمام صنعتی با رويکرد صادراتی در جهت تکمیل زنجیره تولید گوشت مرغ در استان لرستان می باشد.
در اين طرح محصوالت استحصال شده از ذبح مرغ به روش صنعتی می باشد. محصول عمده اين واحد ارائه مرغ بسته بندی شده جهت عرضه خوراکی می باشد. الباقی محصوالت جانبی که شامل پر خشك مرغ، دل، جگر، سنگدان، اسکلت، پا و پودر گوشت می باشد از ضايعات کشتار بدست می آيد.
الزم به ذکر است اين کشتارگاه ها میتواند جهت کشتار ساير طیور نیز کاربرد داشته باشد.
 

2-1-ویژگی ها و مزایاي طرح

بسته بندی مرغ منجر به ارتقاء کیفیت بهداشتی فرآورده، فراهم شدن امکان پیگیری شکايات و مطالبات قانونی در صورت مشاهده موارد غیر بهداشتی،آگاهی از تاريخ تولید و انقضاء، شرايط نگهداری، مدت زمان مصرف فرآورده و ساير اطالعات و توصیه های بهداشتی از طريق مندرجات روی بسته بندی فرآورده و همچنین اطمینان از کشف امکان تقلب از سوی عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی فراهم میشود.
همچنین عرضه کننده با توجه به فراهم نبودن امکان تقلب از سوی تولیدکنندگان فرآورده های خام دامی و جلب اطمینان مصرف کننده نسبت به کیفیت محصول، از شرايط اقتصادی مناسب تری برخوردار میشود.

روش تولید و تکنولوژي مورد نظر

کشتار صنعتی طیور به ترتیب شامل مراحل زير است :
الف)- دريافت طیور زنده سالم
ب) -بیهوش کردن طیور زنده
ت)سر بريدن طیور زنده
ث)خون گیری از الشه
ج)پر کنی الشه
چ)تخلیه اندرون الشه
ح)بازرسی فنی بهداشتی الشه طیور پس از کشتار
خ)جدا سازی اندرون الشه
د)شستشوی الشه
ذ) قطع پاهای الشه
ر)سرد کردن الشه
ز) آب چکان شدن الشه
ژ)ماده سازی الشه برای بسته بندی

36000 تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *