طرح توجیهی راه اندازی اقامتگاه بوم گردی 1402 + صفر تا صد قوانین

طرح توجیهی بوم گردی 1402 (اقامتگاه بومگردی ) با جدول کامل برآورد هزینه و سود طرح و منطبق با نرخ دلار 50 تومانی تدوین شده توسط طرح توجیهی ایران همینک در سایت بارگذاری شده و آماده دانلود میباشد . این طرح بصورت پیشفرض در یک استان گیلان و یک منطقه روستایی تعریف شده است و با توجه به متن روان و فایل قابل ویرایش شما براحتی میتوانیدتغییرات لازم را متناسب با استان و موقعیت جغرافیایی محلی که قصد راه اندازی کسب و کارتان دارید اعمال نمایید. جهت دانلود این طرح مطالعات امکانسنجی و توجیه فنی و اقتصادی روی دکمه خرید کلیک کنید.

در دنیای امروز، گردشگری به یکی از مسائل روز و قابل اهمیت در دنیا تبدیل شده است و صنعت گردشگری را می توان غنی ترین و پر درآمد ترین بخش …

طرح توجیهی بوم گردی و ایجاد اقامتگاه

طرح توجیهی اقامتگاه بوم گردی (Ecotourism) و ایجاد اقامتگاه تفریحی و … طرح توجیهی بوم گردی در ایران – مجتمع تفریحی و گردشگری بوم گردی .

⇚ بیشتر بدانید: طرح توجیهی چیست؟

شرایط مدیر فنی اقامتگاه بوم گردی

شرایط مدیر اقامتگاه‌های بوم گردی در منابع معتبری همچون ماده (۴) شیوه‌نامه ارزیابی و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری و فصل پنجم آیین‌نامه ایجاد و اصلاح آورده شده است. بر اساس این آیین‌نامه‌ها، داشتن مدرک مدیریت تاسیسات گردشگری یکی از شروط الزامی مدیر اقامتگاه بوم گردی و سایر تاسیسات گردشگری است؛ به‌طوریکه برای مدیریت اقامتگاه‌های بوم گردی درجه ۲ و ۳، اخذ مدرک مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری و برای مدیریت اقامتگاه‌های درجه یک، دریافت مدیریت مدیریت عمومی و مدیریت تخصصی تاسیسات گردشگری برای همه متقاضیان حقیقی الزامی است.
موسسه «آوای طبیعت گلستان» با برگزاری دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری به دو صورت مجازی و حضوری و با بهرمندی از اساتید باتجربه، به شما کمک می‌کند تا از هر کجای ایران که هستید در این دوره شرکت کنید. برای آشنایی بیشتر با این دوره، مطلب «دوره مدیریت عمومی تاسیسات گردشگری» را مطالعه کنید.

از دیگر ویژگی‌ها و مشخصات مدیر فنی اقامتگاه‌های بوم گردی در آیین‌نامه ایجاد و اصلاح عبارتند از:
● ارائه گواهی‌عدم اعتیاد
● ارائه گواهی‌عدم سوء پیشینه
● اخذ کد شناسایی مدیر فنی از وزارت
● دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس
● اخذ تاییدیه صلاحیت علمی و عملی کمیسیون عالی
● انجام خدمت نظام وظیفه یا معافیت دائم (برای آقایان)
● داشتن اجازه اشتغال به کار از مراجع ذیصلاح (برای اتباع خارجی)
● ارائه گواهینامه پایان دوره آموزش مدیریت فنی تاسیسات گردشگری
● سابقه فعالیت در زمینه گردشگری و ارزیابی تاسیسات گردشگری به تشخیص کمیسیون عالی
مدیرعامل اقامتگاه بوم گردی، در صورت تامین همه شرایط ماده (۴) می‌تواند به عنوان مدیر فنی اقامتگاه نیز فعالیت کند.

طرح اقامتگاه بوم گردی 1402

تدوین طرح اقامتگاه بوم گردی 1402 یکی از هزاران طرح رایگان مرکز طرح توجیهی ایران می‌باشد که طرح توجیهی بومگردی برای سرمایه گذاران و علاقمندان به این کسب و کار تهیه و تنظیم شده است لذا باید بدانید بوم گردی با توجه به گسترش روز افزون گردشگری کسب و کاری سود آور و مناسب برای توسعه پایدار میباشد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، نمی‌توان هر بنایی را به‌عنوان اقامتگاه بوم گردی نام برد و برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی باید حداقل ضوابط درج‌شده در همه آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های وزارت میراث فرهنگی و گردشگری را رعایت کرد. برای نگاهی دقیق‌تر به این موضوع، به بررسی ضوابط راه اندازی اقامتگاه بوم گردی در پنج حوزه زیر خواهیم پرداخت:

سوالات متداول:

برای دریافت وام راه اندازی اقامتگاه بوم گردی به کدام بانک میتوان مراجعه کرد؟

بر اساس گفته‌های کارشناسان این حوزه، صندوق کارآفرینی امید، از بانک‌های عامل برای اعطای وام به متقاضیان به شمار می‌آیند.

پروانه بهره برداری به چه صورت صادر میشود؟

با ارائه استعلامات ادارات مربوطه و تایید معاونت گردشگری، پروانه بهره‌برداری موقت ۶ ماهه صادر خواهد شد. دارنده مجوز، باید در طول این مدت نسبت به اخذ گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری اقدام و پروانه بهره‌برداری دائمی خود را دریافت کند.

نکته: یکی از مهم‌ترین تفاوت اقامتگاه بومگردی با اقامتگاه‌های متعارف امروزی از جمله هتل‌ها، انتقال ویژگی‌های فرهنگی و سازگاری با معماری بومی و تاریخی منطقه‌ای است که اقامتگاه در آن واقع شده است. برای راه اندازی اقامتگاه بوم گردی باید مراحل مختلفی را شامل تهیه پیش طرح اولیه، دریافت موافقت اولیه از اداره کل استان، ارائه طرح توجیهی و برآورد هزینه ساخت اقامتگاه و دریافت موافقت اصولی طی کنید که در ادامه به جزئیات هر یک از آن‌ها خواهیم پرداخت.

شرایطی که برای مجوز احداث اقامتگاه بو گردی باید داشته باشید:

بر اساس آنچه در ماده (۳) شیوه‌نامه ارزیابی و درجه‌بندی تاسیسات گردشگری ذکر شده، متقاضیان حقوقی اخذ مجوز اقامتگاه بوم گردی باید دارای شرایط زیر باشند:

● داشتن شخصیت حقوقی
● معرفی نیروی کارآمد
● معرفی مدیر فنی واجدالشرایط
● معرفی مدیرعامل واجدالشرایط
● تامین امکانات و کلیه تجهیزات مورد نیاز
● دارای سابقه و تجربه کافی در زمینه مورد نظر
● تامین مکان مناسب با کاربری تجاری، اداری یا گردشگری
● ارائه تضمین حسن انجام کار به مبلغ ۵ میلیون تومان به اداره کل استان
● اعلام موضوع فعالیت در اساسنامه شخصیت حقوقی متقاضی صرفاً در حوزه موارد مرتبط با گردشگریمتقاضیان حقیقی نیز پس از ارائه مدارک شناسایی و استعلامات‌عدم اعتیاد و سوء‌پیشینه و…، صلاحیت لازم برای دریافت مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری (شامل اقامتگاه بوم گردی) را دریافت خواهند کرد.

در مورد راه اندازی اقامتگاه بوم گردی چه میدانیم؟

اقامتگاه‌های بوم گردی یکی از ۱۶ مورد از انواع تاسیسات گردشگری هستند که توسط وزارت میراث فرهنگی و گردشگری کشور در آیین‌نامه ایجاد و اصلاح از آن نام برده شده است. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این‌گونه اقامتگاه‌ها و ترکیب تجربیات اصیل با رنگ‌وبوی فرهنگ مردم، باعث شده تا سرمایه‌گذاران و افراد بومی بسیاری به فکر تاسیس اقامتگاه بوم گردی در منطقه خود بیفتند؛ اما آیا هر اقامتگاهی را می‌توان به عنوان اقامتگاه بوم گردی نام برد؟ بر اساس تعریف دستورالعمل ضوابط ساخت و بهره‌برداری اقامتگاه‌های بومگردی، بوم گردی اقامتگاهی است که در محیط‌های طبیعی و بومی با رعایت بالاترین سطح ممکن ضوابط زیست محیطی و به شکلی سازگار با معماری بومی، بافت تاریخی و سیمای طبیعی منطقه تاسیس شده‌اند و ضمن حداکثر تعامل با جامعه محلی و توجه به تنوع اقلیم، زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول فراهم می‌کند.

  طرح تولید خوراک دام و طیور مزرعه (سال 1402)

مبنای رتبه بندی و درجه بندی اقامتگاه های بومگردی

درجه‌بندی اقامتگاه بوم گردی

اقامتگاه‌های بوم گردی بر اساس سطح کیفیت خدمات، نوع ساختمان و موارد ایمنی و بهداشت به سه درجه ۱.۲ و ۳ تقسیم می‌شوند و وظیفه درجه‌بندی، سلب و تغییر درجه، تعطیلی موقت یا لغو پروانه بهره‌برداری تاسیسات گردشگری بر عهده کمیسیون درجه‌بندی است؛ کمیسیونی که متشکل از مدیر کل یا معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان، نماینده اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری و رئیس تشکل حرفه‌ای مرتبط در استان. اما نحوه درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم گردی چگونه است؟ بر اساس دستورالعمل ساخت و بهره‌برداری اقامتگاه بوم گردی، حداقل شرایط لازم برای درجه‌بندی یک اقامتگاه بوم گردی، دارا بودن سطحی از خدمات است که ضمن سازگاری با معماری بومی و رعایت اصول زیست محیطی، امکان اقامتی ایمن را برای گردشگران فراهم کند.

درجه این اقامتگاه‌ها بر اساس امتیازات کسب‌شده در فرآیند ارزیابی ۳ حیطه زیر تعیین می‌شود:

الف) امور ساختمانی، تجهیزات و خدمات و موارد مربوط به آن: ۳۰ درصد از کل امتیازات
ب) امور نیروی انسانی، ایمنی و بهداشتی و موارد مربوط به آن: ۳۰ درصد از کل امتیازات
ج) امور پایداری، رعایت اصول زیست محیطی و ابعاد فرهنگی و موارد مربوط به آن: ۴۰ درصد از کل امتیازات

در فرآیند ارزیابی، امتیازاتی از صفر تا ۱۰ به هر یک از موارد بالا تعلق می‌گیرد. این امتیازات بر اساس سطح کیفی و مطلوبیت مورد ارزیابی، تعیین می‌شوند و به شرح زیر است:

● در اقامتگاه‌های بوم گردی درجه ۳، حداقل کسب امتیاز ۱ برای هر مورد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات در این سطح از درجه نباید از ۲ کمتر باشد.
● در اقامتگاه‌های بوم گردی درجه ۲، حداقل کسب امتیاز ۴ برای هر مورد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات در این سطح نباید کمتر از ۵ باشد.
● در اقامتگاه‌های بوم گردی درجه ۱، حداقل کسب امتیاز ۷ برای هر مورد الزامی است و حداقل میانگین مجموع امتیازات در این سطح نباید کمتر از ۸ باشد.

دریافت مجوز راه اندازی و تهیه مطالعات توجیهی و امکانسنجی بوم گردی

مجوز بهره‌برداری در دو حالت برای متقاضیان صادر می‌شود:
● اول زمانی است که فرد با دریافت مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری، بنای جدیدی ساخته و برای شروع به کار نیاز به مجوز بهره‌برداری دارد؛
● دوم زمانی است که بنای جدیدی ساخته نمی‌شود و فرد می‌خواهد یک مکان را به اقامتگاه بوم گردی تبدیل کند.

در حالت اول، بر اساس ماده (۶) آیین‌نامه ایجاد و اصلاح و توضیحات آیین‌نامه ساخت و بهره‌برداری اقامتگاه بوم گردی، دارنده مجوز احداث تاسیسات گردشگری پس از اتمام عملیات ساختمانی و تجهیز واحد مربوطه، موظف است مراتب را جهت دریافت پروانه بهره‌برداری موقت به اطلاع وزارت میراث فرهنگی برساند. پس از درخواست متقاضی، نامه اتمام عملیات ساختمانی وی توسط معاونت گردشگری بررسی و پروانه بهره‌برداری ۶ ماهه برای وی صادر می‌شود.

در حالت دوم، طبق فرآیند صدور مجوز تبدیل بنا به اقامتگاه بوم گردی که در آیین‌نامه ساخت و بهره‌برداری آمده است، پس از درخواست متقاضی و بازدید کارشناس از محل، موافقت اولیه صادر می‌شود. سپس، با ارائه استعلامات ادارات مربوطه و تایید معاونت گردشگری، پروانه بهره‌برداری موقت ۶ ماهه صادر خواهد شد. دارنده مجوز، باید در طول این مدت نسبت به اخذ گواهینامه استاندارد کیفیت خدمات گردشگری اقدام و پروانه بهره‌برداری دائمی خود را دریافت کند.
در مطلب «انواع تاسیسات گردشگری»، به جزئیات ضوابط صدور و لغو پروانه بهره‌برداری تاسیسات گردشگری پرداخته شده است.

نکاتی ریز که باید در بوم گردی در نظر داشت

یکی از راه‌های تامین هزینه‌ها، درخواست وام برای تاسیس اقامتگاه بوم گردی است. متقاضیان راه اندازی اقامتگاه بوم گردی، پس از دریافت تاییدیه طرح توجیهی و دریافت موافقت اصولی از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، از سوی این نهاد به بانک‌های عامل برای دریافت وام معرفی می‌شوند. بر اساس گفته‌های کارشناسان این حوزه، صندوق کارآفرینی امید، از بانک‌های عامل برای اعطای وام به متقاضیان به شمار می‌آیند. با این‌همه، به گواه مدیران برخی از بوم گردی ها، دریافت وام برای تاسیس اقامتگاه بوم گردی چندان کار ساده‌ای نیست و پروسه دریافت این وام‌ها، گاهی اوقات بسیار زمان‌بر است.

طرح توجیهی بوم گردی

این طرح شامل 2 فایل طرح توجیهی بوم گردی میباشد که یکی از طرح ها صرفا در زمینه ایجاد بومگردی بوده و طرح دیگر بومگردی به همراه بازارچه صنایع دستی را شامل میشود.

این بسته دانلودی حاوی 2 فایل دانلودی زیپ شده است که در یک پکیج خدمتتان ارائه میشود

نحوه دانلود طرح توجیه اقتصادی اقامتگاه بوم گردی

برای دانلود کردن طرح توجیهی اقامتگاه بوم گردی روی دکمه خرید کلیک کرده و بعد از طی کردن مراحل پرداخت آنلاین آن را دانلود کنید.

⇇ دانلود طرح توجیهی رایگان زنبورداری (1402)

واژه شیرینی به هر گونه فراورده غذایی اطلاق می شود که بخش عمده آن شکر باشد. مردم نقاط مختلف دنیا، واژه های متفاوتی را برای شیرینی به کار می برند. آب نبات، شکلات، آب نبات چوبی، ویفر، انواع شیرینی های خشک و تر و… همه جزو شیرینی ها هستند که البته خود، در دسته اسنک ها قرار می گیرند.

طرح توجیهی پیش رو با انجام محاسبات مالی دقیق پروژه، برآورد اقتصادی آن را انجام داده و امکانسنجی این طرح را بررسی می‌نماید.

معمولاً این واژه را برای انواع کیک ها، بیسکوییت ها، پودینگ ها و دیگر شیرینی هایی که برای مصرفشان نیاز به کارد و چنگال میباشد هم به کار می برند.
در بسیاری کشورها، اغلب شیرینی ها را جزو گروه آب نبات قرار می دهند. انواع آب نبات عبارتند از:

آب نبات سخت: از شکر تهیه می شود. شکر را آن قدر حرارت می دهند تا سفت و مثل سنگ شود. این دسته از آب نبات ها خود، انواع متفاوتی دارند. از جمله، آب نبات چوبی، آب نبات لیمویی و نعنایی (یا سایر طعم ها)، نقل، آب نبات نیشکری و….

باسلق: گرچه برخی افراد هر نوع شیرینی شکلاتی نرم را باسلق می نامند. اما در حقیقت، هر نوع شیرینی که در آن، شیر را با شکر حرارت می دهند تا این که به حالت نرم درآید باسلق نام می گیرد.

تافی: همانند باسلق، شکر را آن قدر حرارت می دهند تا نرم شود. سپس آن را می کشند تا حالت کشداری پیدا کند.

شکلات: معمولاً به توپ هایی که رویه ی شکلاتی دارند گفته می شود.

شیرین بیان: حاوی عصاره ریشه شیرین بیان می باشد. نسبت به آدامس، بیشتر حالت جویدنی دارد. اما آن را می خورند و به عنوان آدامس تهیه نشده است.

MIRAMIR - 38 posts

مدیر سایت طرح توجیهی ایران برای مشاوره نگارش طرح های توجیهی یا پشتیبانی از موارد دانلودی در پیام رسان ها پاسخگوی شماست.

دسته‌بندی نشده