طرح توجیهی بسته بندی خشکبار

مطالعات امكان سنجي
طرح بسته بندي خشكبار

سرمايه ثابت موردنياز طرح (ريالي): 6519 ميليون ريال

سرمايه درگردش مورد نياز طرح: 5371 ميليون ريال

كل سرمايه مورد نياز طرح: 11890 ميليون ريال

اشتغالزايي طرح : 8 نفر

مهم ترين هدفي كه در بسته بندي محصولات غذايي مدنظر است افزايش طول عمر نگهداري محصول يـا Shelf
Life آن مي باشد. ماده بسته بندي از طريق تنظيم فضاي مناسب در داخل بسته با توجه به ويژگـي هـاي نگهـداري
محصول زمان ماندگاري آن را افزايش مـي دهـد. در ايـن مـورد بـه خصـوص همـاهنگي بـين ويژگـي هـاي مـاده
بسته بندي و نيازهـاي نگهـداري محصـول مـي بايـد فـراهم گـردد . هـدف ديگـري كـه در اسـتفاده از بسـته بنـدي
محصــــولات مــــدنظراســــت، بهبــــود حمــــل و نقــــل، انبــــارداري و عرضــــه محصــــول مــــي باشــــد .

امروزه با پيشرفت تكنولوژي و توليد انبوه محصولات بدون استفاده از بسته بندي، عرضه محصول به صورت عمده
فروشي يا خرده فروشي با بازار امكان پذير نيست. يعني با وجود اينكه به نظر مي رسد بسته بندي يك هزينه اضافي
را براي توليد كننده تحميل مي كند، اما بايد در نظر داشت بدون استفاده از بسته بنـدي كـل هزينـه توليـد بـه هـدر
مي رود. در چنين بسته بندي هايي بايد به ايعاد بسته از نقطـه نظـرقابليـت حمـل و ن قـل و عرضـه آن توجـه شـود و
همچنين بايد به شيوه زندگي مردم و ميزان مصرف محصولات مختلف در هر جامعه دقت شود. محصـولات بايـد
در بسته بندي هايي عرضه شوند كه در صورت نياز در يك يا دو وعده مورد مصرف قرار گيرند. ايـن موضـوع بـه
خصوص در مورد محصولات صادراتي حائر اهميت است.