طرح توجیهی پرورش قارچ های خوراکی با ظرفیت 2000 تن

طرح توجیهی پرورش قارچ های خوراکی با ظرفیت 2000 تن به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 18 صفحه

فایل طرح توجیهی پرورش قارچ های خوراکی با ظرفیت 2000 تن به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 18 صفحه توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است و به صورت کامل و جدید و جدول بندی شده می باشد. طرح طرح توجیهی پرورش قارچ های خوراکی با ظرفیت 2000 تن بر اساس آخرین وضعیت مالی در سال جدید بنا شده است و کاملا منطبق با استاندارد های ملی در وزارت صنایع و معادن و ارگان های مربوطه است. بخشی از طرح توجیهی پرورش قارچ های خوراکی با ظرفیت 2000 تن عبارت است از

مقدمه:

مساله غذا با توجه به نرخ رشدي بالاي جمعيت يكي از مهمترين مسايل جهان است و اگر افزايش جمعيت همگام با افزايش توليد نباشد نتيجه آن فقر، قحطي، گرسنگي و متعاقباً تباهي خواهد بود(7).

دراين بين آنچه بيش از همه بحراني‌ است مساله كمبود پروتئين مي‌باشد. قارچ‌هاي خوراكي در مقام منابع طبيعي سرشار از پروتئين، كلسيم، فسفر، ويتامين ( ويتامين‌هاي A,E,K,D ) و انواع اسيدهاي آمينه ضروري مي‌باشند. ميزان پروتئين آنها 30%-25% مي‌باشد كه همرديف حبوبات و بالاتر از سبزيجات و ميوه‌ها قرار گرفته است. قند و نشاسته و كلسترول نيز در آنها پائين است و همين ويژگي سبب شده تا قارچ‌هاي خوراكي براي افرادي كه دچار بيماري قند هستند، يك غذاي مفيد محسوب شود.

علاوه بر ارزش غذايي قارچ‌هاي خوراكي صرفه اقتصادي توليد آنها نيز مطرح است. قارچ‌هاي خوراكي هيچ ضايعاتي ندارند و علاوه بر آن خود يكي از بزرگترين توليدكننده‌هاي پروتئين در واحد سطح و زمان روي بقاياي محصولات كشاورزي هستند(5). قارچ‌ها باعث تجزيه بقاياي محصولات كشاورزي نظير كاه و كلش گندم، خاك‌اره، برگ‌هاي موز و…مي‌شوند، بستر آنها به عنوان غذاي دام و حاصلخيزي خاك به كار مي‌رود.

قارچ‌هاي خوراكي هيچ رقابتي با گياهان ديگر ندارند و وابسته به نور نيستند و در طبيعت به صورت وحشي و خودرو در مناطق مختلف كره زمين از كوهستانهاي برفگير تا بيابان‌هاي خشك و كويري و در انواع خاك‌هاي مراتع، جنگل‌ها و مزارع لم‌يزرع رشد مي‌كنند و در تمام فصول سال، به خصوص در شرايط آب‌وهوايي مرطوب ديده مي‌شوند. قارچ‌هاي كلاهك‌دار متعلق به راسته‌هاي Aphyllophorales, Agaricales و رده   Basidiomycetesمي‌باشند و آن گروه را كه خوراكي هستند اصطلاحاً Mushroom و قارچ‌هاي سمي را Toad Stool گويند(6). به نظر متخصصين بهتر است اصطلاح Mushroom به اندام‌هاي گوشتي توليدكننده اسپور قارچ اطلاق گردد و مي‌توان گفت ماشروم‌ها يا خوراكي‌اند (Edible) و يا سمي (Poisonous) .

برای دانلود فایل طرح توجیهی پرورش قارچ های خوراکی با ظرفیت 2000 تن که به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است از این قسمت اقدام کنید.