طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا

طرح توجیهی تولید و بسته بندی مواد غذایی

خلاصه طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا

این طرح توجیهی پرورش ماهی قزل آلا با ظرفیت اشتغالزایی 8 نفر برای دریافت 120 ملیون تومان تسهیلات و ظرفیت تولید هشت تن ماهی قزل آلا  تنظیم و بروزرسانی شده است . متاسفانه بخاظر نوسان شدید ارزش پول ملی در طول ماه های گذشته قطعا اعداد و ارقام طرح دستخوش تغییراتی شده اند که البته با توجه به نگارش راحت طرح درصورتی که نیاز به اصلاح اعداد داشته باشید با صرف زمانی در حدود 1 ساعت میتوانید اعداد را منطبق با ارزش پول در سال 98 و زمان مورد نظرتان نمایید.

طرح توجیهی فنی ، مالی و اقتصادی پرورش ماهی قزل‌آلا


طرح توجیه فنی ، مالی و اقتصادی
پرورش ماهی قزل‌آلا با ظرفیت هـشتاد تن در سـال
خـلاصــه طــرح

موضوع طرح :پرورش ماهی قزل آلا ( در سیستم مدار بسته )

ظرفیت : هشتاد تن در سال

محل اجرای طرح : قابل اجرا دركلیه مناطق كشور

سرمایه گذاری كـل: 1332/8 میلیون ریال

سهم آوردة متقاضی: 142/8 میلیون ریال

سهم تسهیلات: 1190 میلیون ریال

دورة بازگشـت سرمایه: 21 ماه

میزان اشتغال زایی : هشت نفـر

مقدمه :

با توجه به جمعیت جهان که بطور دائم در حال افزایش می‌باشد و رشد آن در هیچ زمانی متوقف نمی‌شود بدون شک صنایع غذایی فعلی جهان پاسخگوی نیازها نخواهد بود و انسان باید به فکر منابع غذایی ویژه منابع پروتئینی جدید باشد .

یکی از راه های تأمین نیاز روز افزون به پروتئین . تولید آبزیان ، از جمله آبزیان پروتئینی است برای مثال : در نواحی که از شرایط محیطی و آب مناسب برخوردار است می‌توان اقدام به پرورش ماهیان سردابی از جمله ماهی قزل آلا نمود . این ماهی که گوشت آن طعم بسیار مطلوبی دارد می‌تواند به خوبی یکی از منابع پروتئین حیوانی جمعیت کشور ما ( به خصوص در مناطق روستایی ) باشد .

با توجه به دوره به نسبت طولانی پرورش ماهی قزل الا که در اکثرر مناطق کشور حدود 9 تا 10 ماه می‌باشد باید از طولانی بودن این دوره بیشترین برسانیم . استفاده 1 برای ایجاد شرایط مناسب جهت رشد ماهی ببریم تا وزن آنها را به  ، بالاترین ، حدممکن ، برسانیم .