پروژه کار آفرینی توليد مقاومت با ظرفیت 30 تن در سال

پروژه کار آفرینی توليد مقاومت با ظرفیت 30 تن در سال به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 51 صفحه

فایل پروژه کار آفرینی توليد مقاومت با ظرفیت 30 تن در سال به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش در 51 صفحه توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است و به صورت کامل و جدید و جدول بندی شده می باشد. طرح پروژه کار آفرینی توليد مقاومت با ظرفیت 30 تن در سال بر اساس آخرین وضعیت مالی در سال جدید بنا شده است و کاملا منطبق با استاندارد های ملی در وزارت صنایع و معادن و ارگان های مربوطه است. بخشی از پروژه کار آفرینی توليد مقاومت با ظرفیت 30 تن در سال عبارت است از

خصوصیات اصلی یک مقاومت

 مقاومتها از نظر عمل الکتریکی که انجام می دهند دارای دو مشخصه اصلی هستند که همیشه در انتخاب آنها باید مورد توجه قرار گیرد.  

۱)  اهم مقاومت : مقاومتها از نظر اهمی که از خود در مقابل عبور جریان از خود نشان می دهند مقدار گذاری می شوند یا به عبارت دیگر اهم گذاری می شوند.

۲)  وات : وات یک مقاومت عبارت است از میزان و قابلیت حرارت پذیری در تحمل حرارت بدون آنکه آسیب ببیند.

موارد کاربردی یک مقاومت در مدارات الکترونیکی

 ۱)  تقسیم پتانسیل: یعنی به وسیله دو یا چند مقاومت می توان یک ولتاژ را به ولتاژهای کوچکتری تقسیم نمود.مثلاً یک ولتاژ ۶ ولتی را می توان به یک ولتاژ۲ ولتی یک ولتاژ ۳ ولتی و یک ولتاژ ۱ ولتی تقسیم نمود.

 ۲)  جلوگیری از سوختن قطعات و ایجاد اتصال کوتاه در مدار: اگر دو دو سر یک دیود نورانی را مستقیماً به یک منبع وصل کنیم به خاطر اینکه دیود مقاومت کمی در حدود صفر دارد ممکن است جریان بالایی بکشد و بسوزد ولی با قرار دادن یک مقاومت سری می توان از این کار جلوگیری کرد.

 ۳) تنظیم میزان تقویت کننده در تقویت کننده ها: در مدارات تقویت کننده معمولاً مقاومت متغیری در مدار قرار داده می شود که بوسیله آن می توان میزان تقویت کنندگی مدار را تغییر داد.

 

برای دانلود فایل پروژه کار آفرینی توليد مقاومت با ظرفیت 30 تن در سال که به صورت کاملا دقیق و کامل و با فرمت ورد و قابل ویرایش توسط مرکز دانلود طرح های توجیهی ایران تهیه و تنظیم گردیده است از این قسمت اقدام کنید.